неділя, 28 березня 2021 р.

 

29.03.2021

Українська мова

Тема. Форми слова та різні слова.

 Мета уроку: виявити, чим різняться форми того самого слова та різні слова; формувати дії контролю та оцінки щодо способу визначення закінчення та основи, учитися розрізнювати форми того самого слова та різні слова;  формувати орфографічну навичку.

 

І. Організаційний момент

В робочих зошитах пропустити один рядок, записати число, класна  робота.

ІІ. Хвилинка каліграфії

Х х

ІІІ. Робота над темою уроку

Зошит – посібник ст.52 Вправа 113  

-         Списати текст.

Іде теплий лагідний дощик. Радіють дерева і кущі. Поводить плечима молода осика. Вдягає сережки струнка береза. Чекає пташок пухнаста верба.

Визначити закінчення та основу в словах перших двох речень.

Прочитати міркування Петрика.

Дати відповіді на запитання

-         Що називає слово дощ?

-         Що називає слово дощик?

-         Чи є дощ – дощик зміною слова за числами або відмінками?

-         Дощ та дощик – це різні слова чи форми того самого слова?

-          Порівняти основи в двох стовпчиках: у першому записано слова дощик та дощ, а у другому форми слова дощик – дощики.

Висновок:

У різних слів основи різні. У форм того ж самого слова основи однакові

Вправа 114

1.     Визначити закінчення та основи (кобза, кобзар, лисиця, лисенятко; лялька, лялечка).

 2. Пригадайте  алгоритм визначення закінчення та основи.

1. Зміни слово за числом.

2. Порівняй зміни та з’ясуй, чим вони відрізняються. Визнач та познач змінну частину, тобто закінчення.

3. Визнач та познач частину слова без закінчення, тобто основу.

4. Назви частини слова.

3.Укажіть у квадратику поряд з кожним словом номер того рядка, у якому подано  тлумачення цього слова.

Вправа 115

Виписати обрані пари слів у зошити, але спочатку визначити закінчення та основу в кожній парі. Це потрібно зробити прямо на сторінці зошита-посібника. ( Ґерлиґа - загнутий на кінці ціпок, посох, використовуваний пастухами. Може застосовуватися для поганяння і ловлення тварин, а також для захисту від хижаків. Під час ходьби ґирлиґа заміняє звичайний подорожній посох. )

Подумайте, у якій послідовності  будете  його виконувати.

1. Визначаємо основи та закінчення в кожному слові з пари.

2. Порівнюємо основи.

3. Якщо основи однакові – це зміни того самого слова.

Якщо основи різні – то це різні слова, таку тару слів слід виписати.

Вправа 116  

Списати текст, додаючи відповідні розділові знаки. Виписати форми того самого слова. Визначити в них закінчення та основу( письмову, письмова; колодязь, з колодязя.)

Немає коментарів:

Дописати коментар