05.04.2022
Математика
Тема. Розв’язування задач, рівнянь, обчислення виразів, у яких
використовується дія ділення.
Урок в ZOOM на платформі Єдина Школа
Літературне читання
Тема. Урок позакласного читання
Урок в ZOOM на платформі Єдина Школа
Дизайн і технології
Тема. Піаніно. Інструктаж з БЖД. Практична робота: виготовлення піаніно у техніці оригамі.
Тема. Гумор у мистецтві. Пародія. Слухання: Дж. Россіні каватина Фігаро з опери «Севільський цирульник». Виконання: «Грицю, Грицю, до роботи» (українська народна пісня)
Сьогодні на уроці ми з вами побуваємо у царстві Гумору та Пародії. Будемо подорожувати до країн, де дізнаємося як існує гумор у мистецтві; познайомимося з гумористичними музичними творами Джоаккіно Россіні; вивчимо українську народну пісню «Грицю, Грицю до роботи»; дізнаємося як використовують гумор у живописі.
— Чи знаєте ви, як називається людина, яка створює музику? Отримати відповідь допоможе вірш:
Той, хто музику створив і у ноти поселив,
Композитором зоветься, пише музику від серця!
(А. Шкода)
— Отже, композитор — це людина, яка створює музику. Чи
можемо ми відразу почути музику, яку написав композитор? Хто нам повинен
допомогти?
Виконавець прочитає, кожну ноточку вивчає,
Почуття передає, ті, що в серці в нього є!
(А. Шкода)
— Виконавець грає музику, яку написав композитор. А
ми з вами — слухачі — люди, які слухають музику. А що станеться з музикою, якщо
зникне композитор або виконавець? А що трапиться з музикою, якщо зникне слухач?
Наша тема уроку «Гумор у
мистецтві». Мистецтво може приємно
дивувати нас гумором. Українці славляться добрим гумором. У казках, прислів'ях,
народних піснях часто висміюють нероб, ледарів, нечепур.
Який гумор можна назвати добрим? Коли ми зустрічаємось з добрим гумором – на обличчі з’являється посмішка. А хтось починає голосно сміятися. Композитори-професіонали також уміють жартувати. Наприклад, Джоаккіно Россіні .
Метр оперного мистецтва XIX століття отримав визнання публіки ще за життя: кожне нове музичне творіння сприймалося як досконале втілення мелодійності в контексті складних драматичних і "легковажних" комедійних сюжетів. Джоаккіно Россіні аплодувала аристократія, дружби з ним шукали видатні діячі мистецтва, монарші особи особисто запрошували його на світські раути і виявляли розташування. У його житті знайшлося місце любові і ненависті, творчості і меланхолійного кризи, ентузіазму і апатії, чеснот і вад. Як тіні створюють об'єм, так і непримиренні внутрішні протиріччя допомогли Россіні створити музику, що стала знаковою для багатьох поколінь прихильників класицизму.
Справжнім тріумфом обернулася постановка опери "Севільський цирульник", що відбулася в 1816 році в Римі. Композитор витратив 3 тижні, щоб створити твір, що прославило його в століттях і дарував титул "італійського Моцарта". Сам композитор згодом заявляв, що для написання партитури йому знадобилося 13 днів. Це був провокаційний досвід: автор скористався твором П'єра де Бомарше в якості літературної основи, проте сюжет першої частини трилогії про Фігаро вже був використаний для написання опери Джованні Паизиелло. Незважаючи на те, що постановка мала місце в далекому 1782 році, в музичних колах пам'ятали і високо цінували цю оперу. Прем'єра нової інтерпретації пера Россіні ознаменувалася скандалом, і тільки друге виконання завершилося оваціями.
Прослуховування Джоаккіно Россіні. Каватина Фігаро з опери «Севільський цирюльник». Котячий дует.
Розучування української
народної пісні «Грицю, Грицю , до роботи»
Немає коментарів:
Дописати коментар