четвер, 10 лютого 2022 р.

 

11.02.2022

Я досліджую світ

Тема. Людина – частина природи і суспільства.


Бесіда про правила поведінки в природі.



— Чи завжди людина з розумінням ставиться до природи? Дуже часто люди наносять природі маленькі і великі рани. Деякі з них природа так і не зможе залікувати, а деякі обертаються непоправною шкодою для самої людини.

— Чи дотримуєтесь ви правил поведінки у природі, гуляючи в парку або лісі? (Не можна ламати гілки дерев і кущів, зривати квіти, ловити метеликів і жуків, убивати жаб і птахів, чіпати руками яєчка в гнізді пташки,  розпалювати вогнище в лісі, не смітити.)

— Звичайно, зламана гілочка або одна зірвана квітка — це зовсім мала ранка для природи. Виросте на дереві ще одна гілочка, залишиться в полі ще одна квіточка. А тепер подумайте, якби всі учні нашого класу зламали лише по одній гілочці, скільки б їх було? А якби кожен з нас зірвав лише одну квіточку? А по три? Чи була б ця ранка маленькою для природи?

— Кожна квіточка в природі залишає після себе насіння, з якого потім виросте нова рослинка. Чи залишаться у лузі квіти, якщо ми будемо збирати їх оберемками?

— Що станеться з річкою, якщо кожний відпочиваючий буде залишати після себе сміття?

— Наносить людство природі і великі непоправні рани. Дуже часто, щоб побудувати нове місто або прокласти дорогу, доводиться знищувати ліси. Вирубують дерева заради деревини, якої людям потрібно дуже багато. Тому з кожним роком на Землі залишається все менше лісів.

Проте все більше забруднюються повітря й вода. Із заводів та фабрик дим і пил потрапляють у повітря, а в річки й ставки — стічні води з різними шкідливими речовинами. Через те, що лісів стає менше, а повітря й вода забруднюються, страждають багато рослин і тварин, а також і самі люди.

— Людина — розумна істота. Вона вміє розмовляти, мислити, працювати. Людина розуміє, що добре, а що погано, де добро, а де зло, має певні обов’язки. Людина може мріяти й творити.

— Хто тебе навчив розмовляти, малювати, читати, одягатися та ще багато чого?

— Лише в оточенні інших людей — у суспільстві — дитина може стати справжньою людиною. У родині, дитячому садку, школі дитину виховують і навчають. Людина — частина суспільства.

На земній кулі є дві життєві основи – природа і суспільство.

  Рослини, тварини, гори, повітря, вода — це природа. І сама людина — її частинка. А всі люди разом — це і є суспільство. За допомогою суспільства, у праці людина розвинула свій мозок, своє мовлення. Вона навчилася співчувати, плакати, радіти, мріяти, набула здатності до творчості. Водночас у людини лишилося багато від природи: потреба в їжі, повітрі, теплі, продовженні роду...

         Суспільство досягає найвищого розвитку, коли складається

з освічених і культурних людей, які прагнуть робити добро іншим,

розвивають свою країну і себе особисто.

        

Обговори вчинки дітей, які гідні справжньої людини. Наведи власні приклади таких дій.


            Робота за підручником (ст.94-95)

            Робота у зошиті (ст.50-52)

 

Немає коментарів:

Дописати коментар