четвер, 10 лютого 2022 р.

 11.02.2022

Літературне читання

Тема. Не копай іншому ями, бо сам упадеш. П. Глазовий "Жолудь"

1. Повідомлення теми і мети уроку

— Невеликі гумористичні художні твори називають смішинками, сміховинками, веселинками. Часто їх друкують у журналах, зокрема й у дитячих.  Сьогодні  ми познайомимось з творчістю Павла Глазового.

2. Робота над темою уроку

—  Павло Глазовий – один з найпопулярніших українських гумористів. Його вірші додають людям настрою, допомагають побачити в житті більше світлого, радісного, стати добрішими.

Навіть назви книжок Павла Глазового досить чітко характеризували їх зміст: «Смійтесь друзі, на здоров`я», «Щоб вам весело було», «Весела розмова», «Хай вам буде весело».

Поет, який любив веселий здоровий сміх, був щасливий від того що пише простим людям. Іскристий гумор поета часто носив характер народного анекдоту. Але від того він не лише не губив щирої народної любові, а навіть став ще за життя легендою. Вже багато років читачі різних поколінь із захопленням читають гуморески Павла Глазового, кожний знаходячи у його творчості щось своє.

Притаманні поету любов до рідної землі, до свого народу, вболівання за українську мову, українське мистецтво донесені до людей в гумористичній формі допомагають їм переосмислити своє буття. Різноманітні  теми гуморесок Павла Прокоповича Глазового: про школу і про село, про вчителів, про студентів, про жінок тобто про життя.

3. Робота над твором

 - Відгадати загадку.

         Він на дубі виростає,
         Шапочку гарненьку має.
         З дуба в землю упаде
         І весною проросте.

 -         Прочитати байку

Ст. 102 - 103.

ЖОЛУДЬ

Над жолудем маленьким восени

Сміялись, глузували бур'яни:

- Га-га! Лежиш та тлієш!

- Ха-ха! Рости не вмієш!

Прийшла весна.

Почав дубок рости

Та стрімко набирати висоти.

Та як пустив коріння на всі боки,

Та як почав землі качати соки

З цієї і з тієї сторони -

Дзвенить, шумить!

А де ж ті бур'яни,

Що з жолудя малесенького кпили?

Розвіялись, пропали жартуни

І сліду за собою не лишили.

Із цього легко вивести мораль:

Поглянь на себе,

потім зуби скаль.

4. Дати відповіді на питання.

- Про кого і що ти прочитав? Як ти ставишся до дійових осіб?

- Як автор ставиться до жолудя? Підтвердь свою думку словами тексту.

- Прочитай слова бур’янів. Як треба прочитати ці слова? (З насмішкою, із знущанням, з вихвалянням, самовпевнено).

- Про які риси їх характеру свідчить їх поведінка?

- Пригадай твори, подібні до цього за головною думкою.

- Які риси характеру засуджуються у байці?

- Які рядки із байки можуть стати прислів’ям? Прочитай і аргументуй свою думку.

 

 

 

 


Немає коментарів:

Дописати коментар