четвер, 15 квітня 2021 р.

 

16.04.2021

Українська мова

Тема. Поняття про корінь слова


Вправа 16
-  Прочитати текст.
- Підкреслити  споріднені слова.
- Довести, що це споріднені слова (розказати, що позначає кожне слово)
 
Гуси - великі водоплавні свійські й дикі птахи з довгою шиєю.
Гусак - самець гусей.
Гуска - самка гусей.
Гусенята – пташа гусей.
- Чому не підходить слово гусениця?
Гусениця – видовжена личинка метелика з кількома парами ніг і гризучим ротовим апаратом. Це слово не підходить до наших слів за значенням.
 
-  Побудувати словотвірний ланцюжок:
 
                                  Гусак            гуска         гусенята
   
                                       
                                                        Гуси
- З’ясуємо спільну частину в основах споріднених слів.
- Отже, корінь – значуща частина слова.
- Ознайомтесь з правилом.
 
В основах споріднених слів є спільна значуща частина. Ця частина вказує, від якого слова утворилися всі споріднені слова. Називається ця частина слова коренем.
 
Уводиться позначка для кореня:
 
Вправа 17
- Прочитати текст.
- Виписати споріднені слова.
- Від якого слова вони утворились?

- Виділіть в них закінчення, основу, корінь.

- У якому слові основа і корінь збігаються?

- Списати текст, підкреслити орфограми слабкої позиції.

 

Вправа 18

 

- Визначити корінь у словах земля, земляний, землянка

- Як же правильно визначити корінь?

- Вказати цифрами послідовність визначення значущих частин слова.

 

                  Як визначити корінь слова

 

1. Змінити слово та визначити закінчення.

2. Визначити основу.

3. Дібрати споріднені слова та визначити корінь.

 

 

Вправа 19

Виконати за завданням  самостійно.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар