Навчання грамоти 17.03.2020
Тема: Позначення
звуків [к], [к’]
буквою К к
Дослідницькі/проблемні
запитання:
· Як
позначити на письмі звук [к].
· Чи
є у звука [к] парний за м’якістю звук.
· У
чому особливість вимови та вживання пом’якшеного звука[к’].
Завдання:
·
Відкрити, що звук [к] позначається буквою К к.
·
Відкрити, що у
звука [к] немає парного за м’якістю
звука.
·
Відкрити
особливості вимови пом’якшеного звука [к’].
·
Ввести
позначку на позначення пом’якшеного звука.
·
Відкрити
особливості вживання пом’якшеного звука[к’]:
утворює склад лише з голосним [і] та дуже рідко з [у]
(кі, кю),
·
Удосконалювати
навички читання та письма.
·
Формувати вміння
свідомого читання.
·
Навчати
активного слухання в умовах усного спілкування.
·
Навчати
висловлювати власну думку в умовах застосування наявного способу дії.
·
Формувати
екологічне ставлення до природи.
Пропонована розробка теми
Тема уроку: Позначення звуку
[к] буквою К, к. Уявлення про пом’якшені звуки в українській мові.
Відмінність м’якого звуку від пом’якшеного. Позначення звуку [к’] буквою К, к
1. Постановка
та розв’язання проблемного запитання «Як позначити на письмі звук [к]» Завдання 1, стор. 23.
- розбір
слів КОСМОС КІТ (звуковий)
Вимовити ці слова кілька разів.
Увага!!! Український звук [к’] відрізняється від
російського [к’]: він максимально наближений до твердого [к].
Заохотьте
учнів вимовити слово разом з вами. Зверніть увагу дітей,
2. Постановка
та розв’язання проблемного запитання «У чому особливість вимови та вживання
пом’якшеного звука [к’]» Завдання 1, стор. 3
Наголосити, що в
українській мові такі звуки називаються пом’якшеними:
вони вимовляються майже як тверді, але стоять перед [і],
а іноді (дуже рідко) й перед деякими іншими голосними звуками.
Нагадуємо, що пом’якшений
звук [м’] позначається
спеціальною позначкою:
|
3.
Внесення букви К до Міста Букволенд.
Зверніться разом
з учнями до плакату «Місто Букволенд». Поміркуйте, де ж «працює» буква К на
позначення звуків [к] та[к’].
- у якому
Міністерстві працює буква К? (У
Міністерстві приголосних);
- які звуки
позначає ця буква? (Звуки [к] та [к’]);
-
ці звуки дзвінкі чи глухі? (глухі);
- що ми знаємо про звук[к’] (це пом’якшений звук).
Зробіть висновок:
буква К позначає твердий та пом’якшений глухі звуки, та запишіть букву К на
відповідному місці.
4. Читання складів
з буквою К. Завдання 1, стор. 3
Запропонуйте дітям відкрити Букволенд на стор. 23 та
прочитати склади в завданні 1.
Спочатку учні
ставлять крапочки під голосними, а потім прочитають склади, приєднуючи
приголосні до голосних. Зверніть увагу: складів
КЯ, КЄ, КЬО в українській мові немає. Буква К «дружить» лише з голосною
буквою І і дуже рідко з Ю.
Звертається увага, що буква К не дружить з Ь
5.
Читання складів з буквою К. Завдання 2, стор. 23
Запропонуйте дітям
проспівати склади з Читаночки-співаночки у завданні
3. Проспівайте кілька разів. Перший раз співайте повільно. Наступного разу
прискорте темп. Третій раз співайте швидко. На місці тире учні замість співу
плескають у долоні.
6. Читання слів з
вивченими буквами. Завдання 3, стор. 23
Учні ставлять
крапочки під голосними, а потім прочитають слова складами, приєднуючи
приголосні до голосних. Прочитайте спочатку слова стовпчиками, а потім рядками.
7.
Формування дії письма. Робота в Прописах. Частина 3, стор. 14 - 15
Запропонуйте
учням відкрити «Прописи» на стор. 14 та навчитися писати літеру К к.
8.
Гра "Знайди слова та
обведи їх за зразком
9.
Читання текстів на ст.24 -
25
Немає коментарів:
Дописати коментар