вівторок, 17 березня 2020 р.


Навчання грамоти 17.03.2020



Тема: Позначення звуків  [к], [к] буквою К к

Дослідницькі/проблемні запитання:
·     Як позначити на письмі звук [к].
·     Чи є у звука [к] парний за м’якістю звук.
·     У чому особливість вимови та вживання пом’якшеного звука[к].

Завдання:

·        Відкрити, що звук [к] позначається буквою К к.
·        Відкрити, що у звука [к] немає парного за м’якістю звука.
·        Відкрити особливості вимови пом’якшеного звука [к].
·        Ввести позначку на позначення пом’якшеного звука.
·        Відкрити особливості вживання пом’якшеного звука[к]:
утворює склад лише з голосним [і] та дуже рідко з [у] (кі, кю),
  не «дружить» з м’яким знаком (кь).
·        Удосконалювати навички читання та письма.
·        Формувати вміння свідомого читання.
·        Навчати активного слухання в умовах усного спілкування.
·        Навчати висловлювати власну думку в умовах застосування наявного способу дії.
·        Формувати екологічне ставлення до природи.


Пропонована  розробка теми
Тема уроку: Позначення звуку  [к] буквою К, к. Уявлення про пом’якшені звуки в українській мові. Відмінність м’якого звуку від пом’якшеного. Позначення звуку [к’] буквою К, к

1.   Постановка та розв’язання проблемного запитання «Як позначити на письмі звук [к]» Завдання 1, стор. 23.
-      розбір слів       КОСМОС   КІТ  (звуковий)     


Вимовити  ці слова кілька разів.
Увага!!! Український звук ] відрізняється від російського [к’]: він максимально наближений до твердого [к].
Заохотьте учнів вимовити слово разом з вами. Зверніть увагу дітей,

2.   Постановка та розв’язання проблемного запитання «У чому особливість вимови та вживання пом’якшеного звука [кЗавдання 1, стор. 3

Наголосити, що в українській мові такі звуки називаються пом’якшеними: вони вимовляються майже як тверді, але стоять перед [і], а іноді (дуже рідко) й перед деякими іншими голосними звуками.
Нагадуємо, що   пом’якшений звук ] позначається спеціальною позначкою:


 



3.   Внесення букви К до Міста Букволенд.

Зверніться разом з учнями до плакату «Місто Букволенд». Поміркуйте, де ж «працює» буква К на позначення звуків [к] та[к].
- у якому Міністерстві працює буква К? (У Міністерстві приголосних);
- які звуки позначає ця буква? (Звуки [к] та [к]);
- ці звуки дзвінкі чи глухі? (глухі);
- що ми знаємо про звук] (це пом’якшений звук).
Зробіть висновок: буква К позначає твердий та пом’якшений глухі звуки, та запишіть букву К на відповідному місці.

4.   Читання складів з буквою К. Завдання 1, стор. 3

Запропонуйте дітям відкрити Букволенд на стор. 23 та прочитати склади в завданні 1.
Спочатку учні ставлять крапочки під голосними, а потім прочитають склади, приєднуючи приголосні до голосних. Зверніть увагу: складів КЯ, КЄ, КЬО в українській мові немає. Буква К «дружить» лише з голосною буквою І і дуже рідко з Ю.


 Звертається увага, що буква К не дружить з Ь

5.   Читання складів з буквою К. Завдання 2, стор. 23

Запропонуйте дітям проспівати склади з Читаночки-співаночки у завданні 3. Проспівайте кілька разів. Перший раз співайте повільно. Наступного разу прискорте темп. Третій раз співайте швидко. На місці тире учні замість співу плескають у долоні.

6. Читання слів з вивченими буквами. Завдання 3, стор. 23

Учні ставлять крапочки під голосними, а потім прочитають слова складами, приєднуючи приголосні до голосних. Прочитайте спочатку слова стовпчиками, а потім рядками.

7.   Формування дії письма. Робота в Прописах. Частина 3, стор. 14 - 15

Запропонуйте учням відкрити «Прописи» на стор. 14 та навчитися писати літеру К к.

8.   Гра "Знайди слова та обведи їх за зразком
9.   Читання текстів на ст.24 - 25


  

Немає коментарів:

Дописати коментар