середу, 25 березня 2020 р.



25.03.2020

Навчання грамоти


Тема уроку: Читання тексту з вивченими буквами «Козаки». Міркування над запитанням «Які риси характеру притаманні українським козакам?» Ігри з мовним матеріалом. Запис слів та речення з літерою Х, х . Мирилки як засіб примирення. Міркування над запитаннями «Які емоції я відчуваю після сварки/примирення з другом?» Розучування мирилок

Дослідницькі/проблемні запитання:
·     Чи ніколи друзі не сваряться?
·     Які емоції я відчуваю, коли сварюся/мирюся с другом?
·     Як помиритися с другом?

Завдання:

·   Навчати визначати та називати емоції, які виникають під час сварки з другом, під час примирення з другом.
·        Навчати мирилкам як засобу примирення з другом.
·        Навчати активного слухання в умовах усного спілкування.
· Навчати будувати власне висловлювання в умовах вільного обговорення.
·     Навчати висловлювати власну думку в умовах застосування наявного способу дії.


1. Гра «Ланцюжок»
 КОЗАК, СИЛА, РОЗУМ.
Запропонуйте дітям записати ці слова під диктування, використовуючи відому дітям послідовність запису слів (модель, запис, перевірка).
Запитайте дітей, які асоціації викликають у них ці слова (Козаки сильні та розумні).

2.    Читання тексту. Формування свідомого читання. Завдання 7, стор. 35.

Роздивитися з дітьми ілюстрацію та запитайте, що вони знають про козаків. Вислухайте всі репліки дітей.
Запропонуйте прочитати текст та дізнатися ще про козаків.

Після читання обговоріть, які риси характеру притаманні козакам. Прочитайте текст ще раз, підкреслюючи слова, які називають риси характеру козаків.

3.    Виконай завдання:
   1. Подумай, чи є твердження правильним, тобто чи відповідає воно змісту текста.
2. Якщо твердження правильне, у кружечку поставьте знак +.
3. Якщо твердження неправильне, у кружечку поставте знак -.


4.  Перегляд мультфільму «Як козаки…». Обговоріть, чи такими діти уявляють собі українських козаків.


5.  Читання та робота зі скоромовкою. Завдання 8, стор. 36

Запропонуйте дітям відкрити Букволенд на стор. 36 та прочитати скоромовку (вивчити  її  напам'ять та навчитися швидко промовляти).
Перевірьте, наскільки діти уважні. Для цього обвести всі літери х, які трапилися в тексті скоромовки. 

6.  Ігри з вивченими буквами. Завдання 9, 10, стор. 36

Завдання 9, стор. 36. Запропонуйте дітям взяти сині або зелені олівці та пограти в гру «Фокуси зі слів».
Що слід зробити, щоб
1.   Була КОЗА, а став КОЗАК? (Додати літеру К)
                            К О З А К
2.   Був КРІТ, а став КІТ? (Вилучити літеру Р)

                             К Р І Т
3.   Був ХОБОТ, а став РОБОТ? (Літеру Х замінити на Р)

                            Р
                            Х О Б О Т
4.  
Була КАРЕТА, а стала РАКЕТА? (Поміняти місцями літери К та Р)
                             К А Р Е Т А
По закінченні гри зробіть разом з дітьми висновок: якщо до слова додати букву, або вилучити зі слова букву, або замінити букву, або поміняти букви в слові місцями вийде зовсім інше слово, тобто слово з іншим значенням.
Завдання 10, стор. 36. Розгадайте з дітьми ребус. Відгадки: ЗИМА, КОНЦЕРТ.

7.  Робота в Прописах.  Частина 3стор. 21, завдання 2.

Запропонуйте учням відкрити «Прописи» на стор. 21 та прочитати записані в другому завданні слова.  Скласти речення з записаних слів, орієнтуючись на модель речення (Діти грали в козаків).
Пригадайте послідовність запису речення (Прописи, частина 3, стор. 16). Користуючись цією послідовністю запишіть речення.
8. Постановка та розвязання проблемного запитання
 «Чи ніколи друзі не сваряться». Завдання 11, стор. 37
 -    чим ми займаємося на уроках української мови (вчимося читати, писати, висловлювати думки, слухати та розуміти висловлювання інших українською мовою);
-    навіщо ми вчимося читати, писати, слухати та говорити (щоб як найкраще спілкуватися одне з одним);
-    а з ким нам найприємніше спілкуватися (з друзями).
-    а якщо з друзями приємно спілкуватися, то виходить, що друзі ніколи не сваряться?
Вислухайте версії дітей.
Запропонуйте відкрити Букволенд на стор. 37 та прочитати, що з цього приводу думають Ау та Уа.  Поміркуйте та позначте + твердження, з яким вони погоджуються, а потім обґрунтувати свою думку.
Зробіть висновок: друзі теж інколи сваряться.

9. Постановка та розвязання проблемного запитання «Які емоції я відчуваю після сварки/примирення з другом?»». Завдання 11, стор. 37
Роздивіться з дітьми малюнки. Обговоріть:
- що зображено на першому малюнку? (Хлопчики посварилися).
- чому це могло статися?
– які емоції відчувають хлопчики? (Один плаче, він ображений, інший відчуває злість).
Зробіть висновок: коли ми сваримося з друзями, ми відчуваємо образу, злість, гнів.
- що зображено на другому малюнку? (Хлопчики помирилися).
– які емоції вони відчувають? (Вони посміхаються, вони заспокоїлися).
Зробіть висновок: коли ми миримося з друзями, ми відчуваємо радість, заспокоєність.


10. Читання мирилок. Завдання 12, стор. 37

Обговоріть, що інколи важко дібрати слова для примирення. Для того, щоб було легше помиритися, придумали спеціальні невеличкі віршики – мирилки.
Прочитайте  мирилки. Вивчіть мирилки напам’ять.


11. Зафарбуйте в Букволенді кружечки з номерами сторінок 35,36,37.













Немає коментарів:

Дописати коментар