вівторок, 5 травня 2020 р.


06.05.2020
Математика
Тема. Постановка задачі додавання чисел. Розв'язання задачі на числовій прямій. Назви компонентів у дії додавання.

1. Від попередньої роботи відступити 4 клітинки і прописати
за зразком














2. Виконай обчислення та розфарбуй.


3. Робота в зошиті - посібнику (Частина 4)











Завдання 2 стор.4.
       У цьому завданні вводиться спосіб додавання одноцифрових чисел на числовій прямій. Пропонується задача, у якій потрібно побудувати об’єм за двома частинами, кожна з яких задана своїм числовим значенням (числом).Діти знають, що запропонована задача розв’язується додаванням частин (об’ємів). Можна побудувати кожен об’єм за його числовим значенням, а потім частини поєднати. Цю задачу діти можуть розв’язати практично, зобразити розв’язання на схемі і записати формулою (схеми Павла і Дарини в завданні б). 
      Але в результаті цієї роботи не можна відповісти на питання «скільки?». Новий спосіб розв’язання задачі полягає не в тому, щоб побудувати за числовими значеннями окремі величини В і К, а потім їх додати, а в тому, щоб знайти числове значення суми величин і відразу побудувати цілу величину А за цим числом. Числове значення суми будується на числовій прямій: послідовно відкладаються одне за одним числові значення величин-частин (мал. в завданні в на стор.6). Тут навмисно використовується Петрикова нумерація, а не знайомі дітям арабські цифри. Спосіб додавання чисел, який конструюється в цьому завданні, – послідовне відкладання на числовій прямій в певному напрямку відрізків потрібної довжини – є загальним для всіх видів чисел (натуральних, дробових, від’ємних). Тут цей спосіб виділяється як загальний для натуральних чисел, зображених у будь-яких нумераціях. Його не бажано будувати на арабській нумерації, бо в багатьох дітей уже склалися інші способи виконання цієї дії. Якщо дитина просто знає, що «три і два разом – п’ять», то немає сенсу їй пояснювати, як цей результат виходить.       
         Використовуючи нумерацію, у якій діти ще не запам’ятали ані самих знаків, ані їхнього порядку, вони змушені діяти відповідно до будови числової прямої – послідовно, крок за кроком прилічувати другий доданок, починаючи від кінця відрізка, що відповідає першому доданку. Таким чином, діти самі можуть знайти і показати на кресленні спосіб додавання чисел (завдання в). 
         Спочатку треба познайомити дітей  із ситуацією. Потім запропонувати їм допомогти мамі-слонисі. Для цього їм потрібно накреслити схему. 
         Пункт в. Після того, як діти знайшли спосіб додавання, треба запитати, чи правильно додали числа слоненята.
        Пункт г. Потрібно обов’язково зробити висновок: що нового зробили діти  під час виконання цього завдання. (Досі ми додавали величини. Сьогодні ми додали числа). Під формулою суми величин обов’язково треба записати суму чисел. 
        Результат: сконструйовано спосіб додавання чисел за допомогою числової прямої: 
1) відкласти перше число від початку; 
2) перенести початок (умовно) у кінець відкладеної величини; 
3) від цього умовного початку в тому ж напрямку покроково відкласти друге число;
 4) число, яке розташоване в кінцевій точці другої величини, і є результатом додавання чисел.

Завдання 3 – 4 стор. 7-10. 
     У цих завданнях пропонується відпрацювання способу додавання чисел, зображених у різних нумераціях. Бажано, щоб діти спробували виконати ці завдання самостійно.



Інші завдання за аналогією.

Немає коментарів:

Дописати коментар