15.05.2020
Навчання грамоти
Тема. "Робота" апострофа. Ігри з мовним матеріалом. Запис слів з апострофом.
1. Що ми вже знаємо та вміємо.
Звернутися до плакату «Місто
Букволенд» та пригадати, що діти знають про роботу усіх літер.
2. Звуко-буквені загадки. Роль апострофа в словах. Завдання 6, стор. 32
Відгадати ребуси та
записати відгадки, користуючись відомою послідовністю запису (модель (усно
визначити кількість складів), запис, перевірка).
буря пір’я
Яку роботу виконала
буква Я в слові буря (позначила звук [а] та м'якість попереднього приголосного).
А яку роботу виконала буква Я в слові пір’я? (позначила звуки [йа])
Яка ж позначка надала команду букві Я не позначати м’якість звука [р],
а позначати звукосполучення [йа]? (Апостроф)
3. Читання слів з визначенням роботи апострофа. Завдання 7, стор. 32
Прочитати стовпчики слів. Після читання слів прочитати ще раз виділені
буквосполучення та порівняти вимову буквосполучень без апострофа з тими, в
яких апостроф є.
4.
Визначення наявності апострофа в буквеному записі слова. Завдання 8, стор. 32
Роздивитися будиночки та прочитати, що написано на дахах:
у першому будинку живуть слова, у буквеному записі яких потрібен апостроф, у
другому – ті слова, у буквеному записі яких апостроф не потрібен.
Завдання дітей – розселити слова у будиночки (записати у квадратиках). При читанні звернути увагу на вимову слів з апострофом.
Слова: М’ЯЧ, БУРЯК, ХОМ’ЯК, РЮКЗАК, П’ЯТІРКА, ЛЮСТРА.
Слова: М’ЯЧ, БУРЯК, ХОМ’ЯК, РЮКЗАК, П’ЯТІРКА, ЛЮСТРА.
Пригадати з дітьми ще раз, коли в словах української мови пишеться апостроф (після
твердого приголосного перед [йа] [йу] [йе] [йі]).
Показати це схемою над другим будиночком (діти записують цю схему над другим будиночком).
’
|
[йа] [йу] [йе] [йі]
|
У результаті
слова мають бути розподілені так:
М'ЯЧ БУРЯК
ХОМ'ЯК РЮКЗАК
П'ЯТІРКА ЛЮСТРА
Дібрати власні слова до кожного будинку.
5. Формування дії письма. Робота в Прописах. Частина 4,
стор. 19
Відкрити
«Прописи» на стор. 19 та записати слова в стовпчики.
Дітям слід визначити, у яких
словах в буквеному записі апостроф потрібен, а у яких – ні, та записати слова у
відповідні стовпчики, користуючись послідовністю запису слів (модель (усно визначити кількість складів у
слові), запис, перевірка).
У першому стовпчику мають опинитися
слова м'яч, п'ятірка, хом'як, у другому – цвях, буряк, бюст.
Після завершення запису
запропонувати дітям порівняти власну роботу з роботою Андрійка та виправити
помилки хлопчика.
6.
Ігри зі словами. Завдання 9, стор. 32
Прочитати
слова та за допомогою рисок «покласти слова у відповідні кошики».
У кошику НАЗВИ ТВАРИН мають опинитися
слова СОЛОВ’Ї, ГОРОБ’ЯТА, В’ЮН, ЧЕРВ’ЯК ХОМ’ЯК.
У кошику НАЗВИ РОСЛИН мають опинитися слова В’ЯЗ,
М’ЯТА,
РЕП’ЯХ, В’ЮНОК.
7. Підсумок.
Зафарбувати в Букволенді кружечок з номером сторінки 32.
Немає коментарів:
Дописати коментар