четвер, 14 травня 2020 р.


15.05.2020

Навчання грамоти


Тема. "Робота" апострофа. Ігри з мовним матеріалом. Запис слів з апострофом. 


  1.    Що ми вже знаємо та вміємо.
Звернутися до плакату «Місто Букволенд» та пригадати, що діти знають про роботу усіх літер.

2.   Звуко-буквені загадки. Роль апострофа в словах. Завдання 6, стор. 32

Відгадати ребуси та записати відгадки, користуючись відомою послідовністю запису (модель (усно визначити кількість складів), запис, перевірка).

 

 
     буря                                        пір’я     
Яку роботу виконала буква Я в слові буря (позначила звук [а] та м'якість попереднього приголосного).
А яку роботу виконала буква Я в слові пір’я? (позначила звуки [йа]) 
       

Яка ж позначка надала команду букві Я не позначати м’якість звука [р], а позначати звукосполучення [йа]? (Апостроф)       

3.    Читання слів з визначенням роботи апострофа. Завдання 7, стор. 32

Прочитати стовпчики слів. Після читання слів прочитати ще раз виділені буквосполучення та порівняти вимову буквосполучень без апострофа з тими, в яких апостроф є.

4.    Визначення наявності апострофа в буквеному записі слова. Завдання 8, стор. 32

Роздивитися будиночки та прочитати, що написано на дахах: у першому будинку живуть слова, у буквеному записі яких потрібен апостроф, у другому – ті слова, у буквеному записі яких апостроф не потрібен.
Завдання дітей – розселити  слова у  будиночки (записати у квадратиках). При читанні звернути увагу на вимову слів з апострофом.

Слова: М’ЯЧ, БУРЯК, ХОМ’ЯК, РЮКЗАК, П’ЯТІРКА, ЛЮСТРА.

Пригадати з дітьми ще раз, коли в словах української мови пишеться апостроф (після твердого приголосного перед [йа] [йу] [йе] [йі]). Показати це схемою над другим будиночком (діти записують цю схему над другим будиночком).

 



[йа] [йу] [йе] [йі]


У результаті слова мають бути розподілені так:
       М'ЯЧ                   БУРЯК                                       
       ХОМ'ЯК               РЮКЗАК                
       П'ЯТІРКА             ЛЮСТРА   
              
Дібрати власні слова до кожного будинку.                 

5.    Формування дії письма. Робота в Прописах. Частина 4, стор. 19

Відкрити «Прописи» на стор. 19 та записати слова в стовпчики.
Дітям слід визначити, у яких словах в буквеному записі апостроф потрібен, а у яких – ні, та записати слова у відповідні стовпчики, користуючись послідовністю запису слів (модель (усно визначити кількість складів у слові), запис, перевірка).
У першому стовпчику мають опинитися слова м'яч, п'ятірка, хом'як,  у другому – цвях, буряк, бюст.
Після завершення запису запропонувати дітям порівняти власну роботу з роботою Андрійка та виправити помилки хлопчика.

6.    Ігри зі словами. Завдання 9, стор. 32
Прочитати слова та за допомогою рисок «покласти слова у відповідні кошики».
У кошику НАЗВИ ТВАРИН мають опинитися слова  СОЛОВЇ, ГОРОБЯТА, ВЮН, ЧЕРВЯК ХОМЯК.
У кошику НАЗВИ РОСЛИН  мають опинитися слова  ВЯЗ, МЯТА, РЕПЯХ, ВЮНОК.

7.    Підсумок.
Зафарбувати в Букволенді кружечок з номером сторінки 32.




Немає коментарів:

Дописати коментар