вівторок, 12 травня 2020 р.


13.05.2020

Навчання грамоти


Тема. Списування речень, що складаються зі слів з вивченими буквами.


Завдання:

·        Удосконалювати навички читання та письма.
·        Формувати контрольно-оцінювальні дії під час списування речення з вивченими буквами.
·        Формувати контрольно-оцінювальні дії шляхом перевірки роботи іншого та аналізу помилок.
·        Формувати навички аудіювання.


1. Гра «Словесний баскетбол»
Намалювати на аркуші дві корзини для гри у баскетбол. Над однією корзиною написати літеру Й, над другою -   літери Ї, Я, Ю, Є.

            Й                               Ї   Я   Ю   Є


       




Називати по черзі слова. Діти мають повторити слова вголос кілька разів. Якщо в слові є звукосполучення [йі], [йа], [йу], [йе], які позначаються буквами Ї, Я, Ю, Є, то  слово відправляють у другу корзину. Якщо в слові є звук [й], але не у цих звукосполученнях, то слово відправляють у першу корзину. Якщо в слові взагалі немає звука [й], то діти плескають у долоні.

Слова: юрба, майдан, Україна, йог, слон, бійка,  янгол, казка, сім’я, трамвай, їжак, напій, книжка, Єва, лайнер, літак.  

2. Списування речення, користуючись правилами списування. Прописи, стор. 14 - 15. 


Відкрити Прописи на сторінці 14 (завдання 2) і прочитати текст із трьох речень.
Перш ніж починати роботу зі списування, пригадати правила списування. 





















Прочитати перший пункт алгоритма. Дати час дітям на виконання.  Після цього аналогічно опрацювати наступний пункт. І таким чином усі 8 пунктів. Зараз головне – не швидкість списування, а робота за правилами списування.

3. Формування контрольно-оцінювальних дій шляхом перевірки роботи іншого та аналізу помилок. Прописи, частина 4, стор. 16

         Відкрити сторінку 16 та розказати, що Петрик теж списував цей текст. Але він забув про правила списування. Діти повинні взяти  зелені олівці та перевірити роботу Петрика. Їм слід знайти та виправити помилки Петрика.










































Спочатку дати дітям кілька хвилин на самостійний пошук помилок. Після цього обговорити кожне речення окремо: які помилки діти знайшли в першому реченні, потім у другому, потім у третьому




Наголосити, що діти мають не просто виправити помилки, а й визначити, які саме це помилки.  Проговорити кожен тип помилки:

Заміна букви: це коли замість однієї літери записали іншу, схожу на неї, наприклад, б замість д, або п замість т, або неправильно позначено мякість приголосного чи звук [й].

Слово-помічник та слово-назва: це коли слово помічник записаний разом зі словом-назвою.

Орфограми: ми знаємо одну орфограму «Велика літера».


Оформлення речення: це коли не позначено межі речення: велика буква на початку речення та крапка або знак питання чи знак оклику в кінці.

Попросити дітей дати поради Петрикові, як уникнути цих помилок:
- щоб правильно записати слово-помічник, слід між словом помічником та словом-назвою  вставити слово (в нашій школі);
-      щоб правильно позначати звук [й] на письмі, слід знати способа його позначення;
-      слід пам’ятати, що імена пишуться з великої літери.

4. Підсумок.

Зафарбувати в Прописах квадратики з номерами сторінок 14, 15, 16.


Немає коментарів:

Дописати коментар