вівторок, 19 травня 2020 р.


20.05.2020

Навчання грамоти

Тема.Українська абетка. Читання тексту з вивченими літерами "Класний журнал". Запис слів.


1.  Гра «Чарівні перетворення»
Показати  прямокутник з 8 овалами:

Перетворити ці овали на літери, додаючи необхідні лінії.

Очікуваний результат:  
Запитати дітей, чи можна вважати ці літери алфавітом? (ні, не можна). 
Чому? (бо тут не всі літери і розташовані вони не по порядку).
Щоб пригадати порядок усіх літер прослухати ще раз пісеньку «Алфавіт».


2. Доповнення «Алфавітної стрічки». Прописи, частина 4, стор. 22
 Відкрити Прописи на стор. 22 та вписати в Алфавітну стрічку літери, яких не вистачає.
Поставити дітям певну умову:
-      підглядати до алфавіту в Букволенді можна, але коли ніяк не можеш пригадати пропущену літеру.

Після завершення роботи діти слухають пісеньку ще раз та перевіряють роботу.

3.    Продовження дослідження «Де знадобиться алфавіт». Завдання      3, стор. 36
Пригадати з дітьми висновок: навіщо може знадобитися алфавіт (Щоб розташувати щось у певному порядку, за першими літерами слів).
Поміркувати, де є необхідність розташування слів за алфавітом (вислухайте пропозиції дітей).
Відкрити Букволенд на стор. 36 та прочитати текст, який допоможе у розв'язанні цього запитання.
Після читання обговорити:
- Де розміщуються слова за алфавітом? (у класному журналі);
- Які це слова? (прізвища учнів класу);
- Чому саме в такий спосіб записані прізвища? (так простіше знаходити прізвище учня).

4. Розташування поданих слів за алфавітом. Завдання 3, стор. 36
Розташувати записані прізвища за алфавітом: позначити цифрами від 1 до 9 порядок учнів у класному журналі.
Після завершення роботи запитати, на що дивилися діти, розташовуючи прізвища за алфавітом (на перші літери прізвищ учнів).


5. Постановка та розв’язання проблемного запитання: «Як записати за алфавітом слова, які починаються з однакової букви?»
Запропонувати записати за алфавітом імена хлопчиків.
АРТЕМ
АНТОН
АРТУР
Поставити запитання: яке ім'я потрібно записати першим. Вислухати пропозиції дітей.
Зафіксувати проблему: аж три імені починаються з літери А, яке з трьох імен слід записати першим?
Допомогти зробити висновок: якщо слова починаються однаковою буквою, слід дивитися на другу букву. У нашому випадку слід з’ясувати, яка літера Н чи Р йде в алфавіті раніше? Це літера Н, отже, першим слід записати ім’я АНТОН.
Яке ім’я записати другим? Порівнюємо другі літери – однакові, треті – однакові, четверті – різні. Міркуємо, яка літера Е чи У йде в алфавіті раніше? Це літера Е, отже, другим слід записати ім’я АРТЕМ. І третім буде – АРТУР.
 Таким чином, послідовність запису така: Антон, Артем, Артур.
6. Гра «Алфавітна загадка»

Послухати «алфавітну загадку», та відгадати слово.
Перша літера цього слова стоїть в алфавіті між Н та П.
Друга літера стоїть після букви К.
Третя літера стоїть перед буквою Ї.
Четверта літера – це третя буква алфавіта.
П'ята буква стоїть між Д та Є.
Шоста буква стоїть після Х.
Сьома буква цього слова не позначає жодного звука.
                                                             (Олівець)

7. Створення «Алфавітних загадок»(за бажанням).
Запропонувати дітям самим стати авторами таких «алфавітних загадок».  Нехай дитина спробує  створити загадку (за необхідністю  батьки допомагають).

8.  Формування дії письма. Запис слів за алфавітом. Прописи, частина 4, стор. 23

Відкрити Прописи на стор. 23 та записати за алфавітом імена дітей в Альбом Друзів. Роботу слід виконати самостійно. Під час роботи можна використовувати алфавіт на стор. 22.
Самоперевірка.

 Після завершення роботи діти виконують самоперевірку.   Під час самоперевірки звертати увагу:
-      чи за алфавітом записані імена,
-      чи правильно записані слова,
-      чи охайно виконана робота.
Поряд з роботою намалювати три «чарівні лінієчки»:


Обговорити техніку оцінювання (якщо все правильно хрестик ставимо угорі, якщо є помилки – посередині, якщо все неправильно – внизу).

9.   Підсумок уроку.
 Зафарбувати в "Букволенді" кружечки з номерами сторінок 36, в Прописах – квадратик з номерами сторінок 22 - 23.


Немає коментарів:

Дописати коментар