вівторок, 19 травня 2020 р.


20.05.2020

Навчання грамоти

Тема. Українська абетка. Читання тексту з вивченими літерами "Казка про алфавіт"


1. Звернутися до плакату «Місто Букволенд» та пригадати з дітьми, що вони вже знають про роботу всіх літер української мови. 
2. Гра «Айболить»
До лікаря Айболить звернулися по допомогу слова БОБЕР, ЯГОДА, ЗЕБРА.
 Записати на аркуші слова з помилками.
 
додер, ягоба, зедра

Слова захворіли. Запропонувати дітям перетворитися на лікарів та «вилікувати» слова (виправити помилки). Обговорити запитання:
-    Яка «хвороба» трапилася зі словами? (букви д та б переплутали свою роботу)?
- Що слід робити під час запису слів, щоб слова не захворіли цією «хворобою»? (промовляти звуки під час запису слів, знати написання букв, перевіряти написане).
Записати слова правильно, використовуючи послідовність запису слів.

3. Постановка та розв’язання проблемного запитання: «Що таке алфавіт?». Виявлення характеристик українського алфавіту.

Діти добре знають роботу букв. Працюють букви в чарівному місті Букволенд, а живуть у …  
Відгадати загадку та дізнатися, як називається місце, де живуть букви:
                        Букви всі від - А до Я, -
                        Як одна міцна сім'я.
                        Варто всіх у цій родині
                        Знати грамотній дитині.
                                              (Алфавіт)

Відкрити Букволенд на стор. 34 та прочитати алфавіт.
Дати відповіді на питання:
- Що таке алфавіт? (Алфавіт – це усі літери мови, розміщені в певному порядку).
Як ви гадаєте, як виникло слово алфавіт? (Вислухати припущення дітей).
Це слово прийшло до нас з грецької мови. Перші букви цієї мови називалися "Альфа" і "Віта". З цих двох назв і утворилося слово Алфавіт.
- Як ще можна назвати алфавіт? (абетка, азбука)
- Скільки літер в українському алфавіті? (33)
- Скільки літер, що позначають голосні звуки? (10)
- Скільки літер, що позначають приголосні звуки? (22)
- Скільки літер не позначають жодного звука? (1).
Прочитати текст під алфавітом та заповнити порожні клітинки (з допомогою батьків).

4. Слухання пісеньки «Алфавіт».



5.  Читання тексту. Формування свідомого читання. Пошук відповіді на запитання: «Навіщо знати алфавіт?». Завдання 2, стор. 35

 - Навіщо знати алфавіт?
Прочитати текст на стор. 35. 
Дати відповіді на запитання.
- Чому в назві тексту є слово КАЗКА?
- Які звірі зібралися на нараду в лісі? (підкреслити слова-назви звірів)
- Про що сперечалися звірі?
- Хто вгамував звірів?
- Що запропонував Папуга?
 
6. Робота зі змістом тексту. Завдання 2, стор. 35. 

                                                ЛЕВ                                                       

















                                        
                                            СЛОН

АНТИЛОПА

ЗЕБРА






    ЇЖАК



ЄХИДНА


                                                                                
         












Назвати звірів, що зображені на малюнках.
Користуючись алфавітом на стор. 34, розмістити звірів за алфавітом.


7. Підсумок.

Навіщо може знадобитися алфавіт. (Щоб розташувати щось у певному порядку, а саме за першими літерами слів).
 Зафарбувати в Букволенді кружечки з номерами сторінок 34 та 35.

Немає коментарів:

Дописати коментар