середу, 6 травня 2020 р.


07.05.2020
Навчання грамоти
Тема. Дві «роботи» букви Ю (1 - позначення м’якості попереднього приголосного та звука [у], 2 – позначення звукосполучення [йу])

          1.  Що ми вже знаємо та вміємо.

Звернутися до плакату «Місто Букволенд» та пригадати з                    дітьми,  про роботу яких літер вони вже знають.
Повправлятися в читанні слів з вивченими літерами.

2.         Мовні задачі.  Дві роботи літери Ю. Завдання 8, стор. 21

Відгадати загадки та записати відгадки, користуючись відомою              послідовністю запису (модель, запис, перевірка).

1.  Всім обід готує мама,       
        Ось бере вона петрушку,
     Рибу, перець,дві морквини - 
     Будем їсти смачну ...
                                (ЮШКУ)
2.    Дощ пройшов,
Був сильний дуже,
На землі тепер…

(КАЛЮЖІ)

Роздивитися  запис в Букволенді:
ЮШКА              КАЛЮЖА    
Запитати дітей, яку роботу виконала буква Ю в слові ЮШКА             (позначила звуки [йу]). Показати це на схемі.

   ЮШКА              КАЛЮЖА    
↙  ↘
[йу]

А яку роботу виконала буква Ю в слові КАЛЮЖА? (позначила звук [у] після м’якого приголосного). Показати це на схемі.

  ЮШКА               КАЛЮЖА 
↙  ↘                             ↓ ↓
[йу]                       =[у]
Зробити висновок: буква Ю – велика трудівниця, вона виконує в словах дві роботи:
 1) позначає м’якість попереднього приголосного та звук [у];
2) позначає звукосполучення [йу]).

3.    Читання слів з визначенням роботи букви Ю. Завдання 9, стор. 21
Прочитати стовпчики слів та закріпити знання про дві роботи букви Ю.
Діти читають слова першого стовпчика. Під час читання необхідно дужками визначати склади в словах.
Після читання прочитати з дітьми лише виділені склади: лют, лю, тю, лю, дзю. Зробити висновок: яку роботу виконує буква Ю в усіх цих складах (позначає [у] після м’якого приголосного).
Зробити те саме зі словами другого стовпчика. Висновок: яку роботу виконує буква Ю в усіх цих складах (позначає звукосполучення [йу]).

4.      Визначення роботи букви Ю. Завдання 10, стор. 21

Розподілити слова ЮШКА, МАЛЮК, РЮКЗАК, КЛЮЧ, ГРАЮ, КАЮТА у два будиночки.
        Роздивитися  будиночки та прочитати, що написано на дахах: у першому будинку живуть слова, в яких буква Ю позначає звук [у] після м’якого приголосного, у другому будинку живуть слова, в яких буква Ю позначає звукосполучення [йу].  Завдання дітей – знайти слова - мешканців  кожного будинку.
Наприклад, слово РЮКЗАК, вимовити повільно разом з дитиною це слово та запитати: «Слово РЮКЗАК у якому будиночку живе?» Нехай дитина ще раз вимовить слово та обере відповідний будинок.

У результаті слова мають бути розподілені так:
       МАЛЮК                   ЮШКА                  
       РЮКЗАК                  ГРАЮ
       КЛЮЧ                       КАЮТА
 Дібрати свої слова до кожного будинку.                 

5.    Формування дії письма. Робота в Прописах. Частина 4, стор. 12

Відкрити «Прописи» на стор. 12 та записати слова в стовпчики.
Дітям слід визначити, у яких словах буква Ю позначає звукосполучення [йу], а в яких словах буква Ю позначає звук [у] після м’якого або пом’якшеного приголосного, та записати їх у відповідні стовпчики, користуючись послідовністю запису слів (модель (усно визначити кількість складів у слові), запис, перевірка).
У першому стовпчику мають опинитися слова каюта, юшка, Юрко, у другому – калюжа, пюре, дюни.

6.    Підсумок.
Зафарбувати в Букволенді кружечок з номером сторінки 21, а в Прописах половину квадратика з номером сторінки 12.



Немає коментарів:

Дописати коментар