середа, 13 травня 2020 р.


14.05.2020
Навчання грамоти (два уроки)

Тема. Апостроф

1.  Звернути увагу дітей на плакат  «Місто Букволенд» та пригадати, що вони вже знають про роботу букв.

 2.  Постановка та розв’язання проблемного запитання «Як дати команду буквам Я, Ю, Є, Ї позначати звукосполучення [йа], [йу], [йе],  [йі] в позиції після приголосного?», Завдання 1, стор. 29

Відгадати загадку та записати слово-відгадку:
Це слово кожен знає
І ні на що не проміняє!
До цифри «сім» додати «я» -
Що вийде? Це моя …
(СІМ’Я)
     Роздивитися  малюнок СІМ’Я та позначити звуки цього слова буквами. Спочатку зробити  звукову модель слова:
   Позначити звуки буквами, використовуючи набуті знання. Якщо   діти використовують набуті знання, то перші три звуки вони позначать    кожен відповідною літерою С І М, а звукосполучення [йа] вони позначать літерою Я.  Отже, очікуємо такий запис:
                              С  І   М   Я
Прочитати ще раз це слово та переконатися, що вийшло інше слово       [с’ім’а].
Поставити запитання: у чому ж проблема?
Вимовити слово правильно [с’імйа] та те, що вийшло - [с’ім’а]. Який звук зник? (Звук [й]).
Зафіксувати: проблема з позначанням звука [й], тобто ми ще не все знаємо про позначення цього звука.
Організувати дослідження:
Яка літера в слові СІМ’Я мала позначити звук [й]? (Літера Я). Показати це на схемі:

                              С  І   М   Я
                                            ↓
                                          [йа]
А в слові, яке у нас вийшло [с’ім’а], яку роботу виконала буква Я? (позначила м’якість приголосного звука [м]). Показати це на схемі:


                                            = [а]


                                                  ↑
        С  І   М   Я
Вимовте з дітьми кілька разів слово [с’імйа] та переконайтеся, що в звук [м] у цьому слові твердий, а не пом’якшений. Показати це на схемі:

 
 С  І   М   Я
                                                            ↓
                                                          [йа]

                                          
Зробити з дітьми висновок: потрібна позначка, яка надасть команду букві Я позначати звукосполучення [йа] після твердого приголосного.
Повідомити, що така позначка існує і має назву апостроф. Показати це на схемі:

   С  І   М  Я
                   ↓
                                               [йа]

Сформулювати з дітьми висновок: Апостроф пишеться після твердих приголосних перед літерою Я.

3.  Доповнення висновку про апостроф, завдання 1, стор. 29

Відкрити Букволенд на стор. 29 та прочитати склади у завданні 1.
Поставити запитання: 
- Чи лише перед літерою Я пишеться апостроф? (Ні, ще перед Ю, Є, Ї).

Роздивитися з дітьми малюнок та доповнити висновок:

Апостроф пишеться після твердих приголосних перед літерами Я, Ю, Є, Ї.

4. Читання складів з апострофом. Завдання 2 стор. 29
Проспівати склади з Читаночки-співаночки в завданні 2. Проспівати кілька разів. Перший раз співати повільно. Наступного разу прискорити темп. Третій раз співати швидко.

5. Читання слів з вивченими буквами. Завдання 3, стор. 30

Прочитати спочатку слова стовпчиками, а потім рядками. За необхідності пояснити значення слів, використовуючи малюнки.

6. Формування контрольно-оцінювальних дій під час письма. Прописи, частина 4, чтор. 18
Відкрити «Прописи» на стор. 18 та  записати слова в стовпчики.
Учням слід визначити, у якій позиції знаходиться в кожному слові звук [й] (після твердого перед голосним чи не після твердого), та записати слова у відповідні стовпчики, користуючись послідовністю запису слів (модель (усно визначити кількість складів у слові), запис, перевірка).
У першому стовпчику мають опинитися слова імя, вють, пірїна, 
у другому – маяк, кольє, заїзд.
Виконати завдання на стор.17

7. Перегляд мультфільму.
Подивитися короткий мультфільм про апостроф та сказати, чи погоджуються вони з героями мультфільму.


Переглянути відео


      8. Гра «Бал апострофа» 
Сказати дітям, що в країні Букволенд святкують День народження Апострофа. До іменинника на бал завітали багато слів. Біля дверей стоїть розпорядник балу та всім словам, у яких пишеться апостроф, має причепити синій бант. Слів дуже багато, і розпорядник боїться помилитися, щоб нікого не образити. Задача дітей: допомогти розпорядникові.

Називати слова потрібно по черзі. Діти мають повторити кожне слово кілька разів. Якщо в слові є звукосполучення «твердий приголосний + [йа], [йу] [йе], [йі]» діти мають плеснути у долоні.
Слова: м’ясо, маяк, солов’ї,  в’юн, пюре, бур’ян, ательє, п’є, під’їзд.
Записати перші три слова, які потрапили на бал з синьою стрічкою, у робочий зошит.

9.    Читання тексту. Формування свідомого читання. Завдання 4,  стор. 30

Відкрити Букволенд на стор.30, прочитати заголовок тексту та роздивитися иллюстрацію.
 - Про кого та про що йтиметься а тексті. Пояснити(якщо необхідно), що таке ательє:
Ательє – це майстерня, де шиють одяг.
Прочитати текст.
Дати відповіді на питання:
- Чи дійсно головним героєм тексту є Їжачок?
- Що найголовніше розповідіється про Їжачка? (що він модельєр)
Модельєр – це людина, яка виготовляє одяг, вигадує різні фасони одягу.
- Про яких ще звірів згадується в тексті (лисичка, вовчик, ведмедик, білочка, хом’ячок). 
- Підкреслити назви звірів.
- Який одяг Їжачок зшив для лисички? (сукню, прикрашену пір’їнками)
- Який одяг Їжачок зшив для вовчика? (джинси та сорочку)
- Який одяг Їжачок зшив для ведмедика? (шорти та футболку)
- Який одяг Їжачок зшив для білочки? (золоту спідницю)
- Який одяг Їжачок зшив для хом’ячка? (светр).
Обговорюючи одяг для кожного лісового мешканця, діти повинні підкреслювати його назви.
- Чи подобаються лісовим мешканцям їжачкові вироби?
- Яка ідея виникла у звірів? (взятися до справи вироблення одягу гуртом)
- Що має робити кожен з лісових мешканців?
- Яка мета у виробників? (що в них з’являться клієнти з інших лісів).
 
10. Робота зі змістом тексту. Завдання 4, стор. 31. 

Прочитати речення та доповнити їх малюнками.


11. Вільне обговорення. Уявлення про рекламу. Завдання 5, стор. 31

Розказати першокласникам, що для того, щоб про їхню справу дізналися звірі з інших лісів, звірята зробили яскраве рекламне оголошення.
Розглянути оголошення.
Що таке реклама і чим вона відрізняється від інших оголошень.
Реклама – це яскраве звернення (письмове чи усне) про товари, послуги, видовища  з метою привернути увагу покупців, глядачів.
Що має бути в рекламі?
- назва товару (одяг),
- його особливості, які мають бути привабливі для покупців (модний та зручний),
- вказівка для кого цей товар (для кожного),
- вказівка, де можна придбати цей товар («Лісове ательє», тел. 0865916574).
- яскраве оформлення (малюнки).

12.  Перегляд мультфільму.



13. Підсумок.

Зафарбувати в Букволенді кружечки з номерами сторінок 29, 30, 31.



Немає коментарів:

Дописати коментар