четвер, 7 травня 2020 р.


08.05.2020
Навчання грамоти
Тема. Ігри з мовним матеріалом. Запис слів з літерою Ю, ю
Складання казки за серією малюнків.  Послідовність дій  під  час    списування. Списування речень, що складаються зі слів з   вивченими    буквами.

1.  Що ми вже знаємо та вміємо.
Звернутися до плакату «Місто Букволенд» та пригадати з дітьми, роботу літер якого відділу вони зараз вивчають.
Повправлятися в читанні слів з літерами Й, Я, Ю, Ї.

 2. Гра «Словесний баскетбол» (Розподілити слова на дві групи).
                     
            Ю                                                          Й 








Слова потрібно називати по черзі. Діти повторюють слова вголос кілька разів. Якщо в слові є звукосполучення [йу], яке позначається буквою Ю, то слово відправляють до першої корзини. Якщо в слові є звук [й], але не у звукосполученні [йу], то слово відправляють до другої корзини. Якщо в слові взагалі немає звука [й], то діти плескають у долоні.  

Слова: йорж, ювілей, зошит, юрта, койот, край, Юхим, книжка, трамвай, співаю, водій, ручка, Йосип, комп’ютер, напій, в’юн, юний, картина.

3.  Читання. Завдання 11, стор. 22

Прочитати  текст вірша.
Перевірити, наскільки діти уважні. Для цього обвести всі літери ю, які трапилися в тексті вірша.
Пригадати, які роботи виконує буква Ю. Знайти в тексті вірша два слова, в яких буква Ю позначає звук [у] після м’якого, та підкреслити їх зеленим олівцем. Потім знайти в тексті вірша два слова, в яких буква Ю позначає звукосполучення [йу], та підкреслити їх червоним олівцем.

4.  Ігри з буквами. Завдання 12, стор. 22

Гра «Задом наперед» -  прочитати речення спочатку зліва направо, а потім справа наліво.

5. Формування контрольно-оцінювальний дій під час списування. Прописи, стор. 12 - 13.

Відкрити Прописи на сторінці 12 і прочитати текст із трьох речень.
Перш ніж починати роботу зі списування, пригадати правила списування.
Далі працюючи з кожним реченням окремо, опрацювати всі три речення.
Зараз головне – не швидкість списування, а робота за правилами списування.

6. Ігри з буквами. Завдання 13, стор. 22

Відшукати, які слова заховалися в слові ТЮЛЬПАНИ (ПАН, ЛАН, ЛАПИ, ТИН, ПИЛ, ЛИПА)

7.  Складання казки за серією малюнків.
       Роздивитися малюнки на сторінці 23. Дати відповіді на запитання:
       - Хто зображений на всіх малюнках? (наш знайомий Їжачок)
       - Про кого буде казка? (про Їжачка)
       - Де відбуваються події? (У лісі)
       - У казці можуть бути лише звичайні події чи й незвичайні, такі, яких не буває в житті? (у казці мають бути незвичайні події)
       - Як розпочинаються казки? (Дуже давно в одному королівстві… В одному казковому лісі жив собі…)
Розглянути та обговорити з дітьми по черзі кожний малюнок. Дати можливість  дітям пофантазувати.
Останній прямокутник порожній. Діти мають самі вирішити, як закінчується їхня казка.
Після того, як  казка складена, запропонувати дітям послухати, яку казку за цими малюнками придумали автори підручника. Наголосити, що це лише один з можливих варіантів: не можна говорити, що чиясь казка краща.(Увага! Казку авторів прочитати тільки після того, як діти самі склали свою казку!)
Казка авторів підручника
Ця історія відбулася в одному казковому лісі, у якому жили Їжачок та його друг Ведмедик.
У кожного є найважливіший день у році. Який ви запитаєте? Звичайно, День народження. Так от, у той день у Їжачка був День народження. І він запросив на святкування свого друга Ведмедика. Друзі, звичайно, погодилися прийти.
«Чим же мені почастувати гостя?» – замислився Їжачок. – «Приготую я смачний компот», – вирішив іменинник та пішов шукати яблучка.
Недалеко від його будиночка росла величезна яблуня. До неї й поспішив Їжачок. Під яблунею дійсно лежали стиглі смачні яблучка. Але як же їх донести додому?
Недарма Їжачка вважали в лісі розумником. Він трішечки помислив та й поліз на яблуню. Справа в тому, що над яблучками, які лежали на землі, росла величезна гілка. Саме на неї й заліз Їжачок. А потім повернувся спиною та й впав з гілки на яблучка.
Стиглі фрукти самі нанизалися на гості голочки. Їжачок лише перевернувся на лапки та швиденько побіг додому готувати смачний компот. Адже незабаром мав прийти гість!
Компот дійсно вийшов смачненький. Цілий вечір Їжачок з Ведмедиком ласували компотом та грали в цікаві ігри.

8.  Підсумок.
    Зафарбувати в Букволенді кружечки  з номерами сторінок 22 – 23 та в Прописах  сторінки 12 – 13.

Немає коментарів:

Дописати коментар