четвер, 7 травня 2020 р.


08.05.2020

Математика

Тема. Постановка і розв'язанння  задачі віднімання чисел.

1. Від попередньої роботи відступити 4 клітинки і виконати завдання за зразком.






2. Повторити склад чисел 4, 5, 6.

3. Повторення вивченого
Робота в зошиті-посібнику











Завдання 5 стор. 10

         Звернути увагу на завдання б і в. Тут малі дуги, що показують прилічування «кроками», заміняються однією дугою, що охоплює друге число.
         У завданні б – це число показане, а в завданні в його потрібно визначити. Щоб це зробити, потрібно правильно відрахувати кроки від першого числа до кінцевої точки суми, тобто просто відновити креслення, як в завданні б. 
        Бажано, щоб діти самостійно виявили помилки в роботі Мальвіни. 

Завдання 6 стор.13  
        Перед виконанням цього завдання потрібно ввести термінологію: «перший доданок», «другий доданок», «сума» та «значення суми». У цьому завданні пропонується застосовування нових термінів для запису числових виразів та значень цих числових виразів. Не примушуйте дітей  вивчити терміни якомога скоріше. Потрібно пояснити, що терміни (спеціальні назви) придумано для зручності. Значно зручніше казати: «це сума чисел», ніж «це – числовий вираз, який розповідає про додавання чисел».

Завдання 7 стор.14. 
        У цьому завданні вводиться спосіб віднімання одноцифрових чисел на числовій прямій.

        Пропонується задача, у якій потрібно побудувати довжину, яка є невідомою частиною, за відомими цілим та частиною, кожна з яких задана своїм числовим значенням (числом). Діти знають, що запропонована задача розв’язується відніманням від цілої величини відомої частини. Можна побудувати кожну величину за її числовим значенням, а потім знайти невідому частину. Цю задачу діти  можуть розв’язати практично, зобразити розв’язання на схемі і записати формулою. Але в результаті цієї роботи не можна відповісти на питання «скільки?». Новий спосіб розв’язання задачі полягає не в тому, щоб побудувати за числовими значеннями окремі величини і потім виконати віднімання, а в тому, щоб знайти числове значення різниці величин і відразу побудувати невідому величину за цим числом. Числове значення різниці можна побудувати на числовій прямій: спочатку відкладається відрізок за числом, що відповідає цілій величині, потім на ньому будується відрізок за числом, що відповідає відомій частині (мал. в завданні б). 












Тут знову навмисно використовується Петрикова нумерація, а не знайомі дітям арабські цифри. Спосіб віднімання чисел, який конструюється в цьому завданні, виділяється як загальний для натуральних чисел, зображених у будь-яких нумераціях. Діти самі можуть знайти і показати на кресленні спосіб віднімання чисел (аналогічно конструюванню способу додавання). 



(Це пояснення способу віднімання - на проміжних кроках бажано підписувати проміжні позначки. Діти краще зрозуміють, де взявся результат)

 Завдання 8 стор.18. Застосування способу віднімання чисел.





(Підказка для батьків)

Немає коментарів:

Дописати коментар