08.04.2020
Навчання грамоти
8. Мовні ігри. "Букволенд" Завдання 9, 10 ст.46
Навчання грамоти
Тема. Читання тексту з вивченими буквами «У зоопарку». Мовне дослідження: «Як правильно
називати діточок тварин?»
1. Мовна гра "Які слова сховались?"
- Які слова сховались у слові
першокласник
К . . . (КЛАС)
К . . . . (КОШИК)
С . . . (СЕЛО)
П . . . (ПЕРО)
Р . . (РИС)
О . . (ОСА)
2. Читання тексту. Формування свідомого читання. Завдання 6, стор. 44.
Прочитати
текст .
Після читання
обговоріть:
- Хто є героями
(персонажами) тексту?
- Де відбуваються
події?
- Про що розмовляють
хлопчики?
Запропонуйте дітям поділитися міркуванням, з чиєю думкою - Сашка чи Мишка – вони погоджуються.
3. Визначення
заголовку текста. Завдання 6, стор. 44
Зверніть
увагу дітей, що в текста відсутній заголовок.
Пригадайте,
про що може повідомляти заголовок текста (про
кого йдеться в тексті або про що йдеться в тексті).
Запропонуйте дітям прочитати запропоновані заголовки та пояснити, який (чи які) з них
підходять до тексту та чому саме.
Роздуми дітей можуть бути приблизно такі:
Заголовок
У зоопарку підходить, бо повідомляє
про те, що розмова хлопців відбувається в зоопарку, хлопці розмовляють про
тварин, які живуть у зоопарку.
Заголовок
Сашко та Мишко теж підходить, бо
повідомляє, про кого йтиметься в тексті.
Заголовок
Друзі не підходить, бо в тексті не
йдеться про дружні стосунки хпопців.
Наголосіть, що можливі
два заголовки із запропонованих. Запропонуйте кожному обрати один з них та
записати у рядку над текстом. Зверніть увагу на те, як оформлюється заголовок:
- записується з великої
літери,
- посередині рядка,
- у кінці не ставиться
крапка.
4. Розгадування мовних загадок. Завдання 7 стор. 45
Поставте запитання: про дорослих
тварин або про діточок тварин йшлося в тексті?
Підкресліть в тексті назви дитинок тварин (тигреня, кошеня).
Пригадайте, як же за допомогою букв повідомити, що мова йде саме про
дитинча тварини? (До назви тварини
додається –еня).
Уявіть ситуацію: Сашко та Мишко шли по зоопарку далі та
натрапили на вольєр, де були дитинки різних тварин. Як вони це повідомили.
Роздивіться малюнки та прочитайте повідомлення в завданні 7, стор. 45.
Поставте запитання: як за допомогою літер показати, що діточок однієї
тварини багато
Дізнайтеся, діточок
яких тварин Сашко та Мишко ще зустріли в зоопарку. Прочитайте з дітьми стовпчики
під малюнками, утворюючи слова.
У миші – мишенята.
У білки – білченята.
У вовка – вовченята.
У лева – левенята.
В останньому стовпчику учні, скоріш
за все, утворять слова за аналогією. Зверніть увагу, що іноді для назв діточок
тварин використовуються інші слова:
У собаки – цуценята.
У корови – телята.
Під кінець прочитайте, як утворив
назви діточок тварин Ау. Визначте, що з останніми трьома він помилився. Якщо
діти взмозі, надайте їм можливість виправити помилки Ау. Якщо діти самі не
знають, як правильно назвати діточок курки, вівці та кобили, допоможіть їм та
Ау:
У курки – курчата.
У вівці – ягнята.
У кобили – лошата.
5.
Слухання вірша Н. Гуркіної «Як
називають діточок тварин?». Словотворча робота.
Запропонуйте дітям послухати вірш,
доповнюючи його назвами діточок тварин.
Як називають
діточок тварин?
Мають
діток всі звірята.
В пташечок є теж малята!
У відгадки будем грати
І тваринок називати…
В пташечок є теж малята!
У відгадки будем грати
І тваринок називати…
У
ведмедів …(ведмежата),
А у білок? … (Білченята).
В качки семеро качат,
А у курки сім… (курчат).
А у білок? … (Білченята).
В качки семеро качат,
А у курки сім… (курчат).
В
мишок дітки – … (мишенята),
А у пташок? … (Пташенята).
У корівки є телятко,
А у коника? … (Лошатко).
А у пташок? … (Пташенята).
У корівки є телятко,
А у коника? … (Лошатко).
Тож
не складно відгадати,
Як в тваринок діток звати.
Мають всі вони малят:
І хлоп’яток, і дівчат!
Як в тваринок діток звати.
Мають всі вони малят:
І хлоп’яток, і дівчат!
Н. Гуркіна
6. Читання та робота зі скоромовками. Завдання
8, стор. 45
Прочитайте скоромовки. Вивчіть їх з
дітьми та навчіться швидко промовляти.
Обведіть всі літери ш, які трапилися
в тексті скоромовок.
7. Робота в Прописах. Частина 3, стор. 25, завдання 1, 2
Виконати завдання 1 ст.25
Визначити, з
твердого чи пом’якшеного звука починається слово, та записати його у
відповідний стовпчик, користуючись послідовністю запису слів (модель, запис, перевірка).
У першому стовпчику мають
опинитися слова шуба, шахи, у другому – шістка, шість.
У завданні 2 дітям слід утворити форми слів, які називають кілька
предметів та записати їх:
шуба
- шуби миша – миші
ґава
– ґави вежа – вежі
муха
– мухи морж – моржі
шишка
– шишки груша - груші
Під
час роботи зі словами другого стовпчика зверніть увагу на вимову пом’якшених
приголосних в останньому складі.
8. Мовні ігри. "Букволенд" Завдання 9, 10 ст.46
9. Зафарбувати кружечки з номерами сторінок 44, 45, 46 у "Букволенді"
Тема. Ч
Немає коментарів:
Дописати коментар