вівторок, 7 квітня 2020 р.

08.04.2020
Навчання грамоти

Тема. Читання  тексту з вивченими буквами «У зоопарку». Мовне дослідження: «Як правильно називати діточок тварин?»


     1. Мовна гра "Які слова сховались?"
      - Які слова сховались у слові 
                                 першокласник

К . . . (КЛАС)
К . . . . (КОШИК)
С . . . (СЕЛО)
П . . . (ПЕРО)
Р . . (РИС)
О . . (ОСА)
    

2.  Читання тексту. Формування свідомого читання. Завдання 6, стор. 44.
Прочитати текст .
Після читання обговоріть:
- Хто є героями (персонажами) тексту?
- Де відбуваються події?
- Про що розмовляють хлопчики?
Запропонуйте дітям поділитися міркуванням, з чиєю думкою - Сашка чи Мишка – вони погоджуються.

3.  Визначення заголовку текста. Завдання 6, стор. 44

Зверніть увагу дітей, що в текста відсутній заголовок.
Пригадайте, про що може повідомляти заголовок текста (про кого йдеться в тексті або про що йдеться в тексті).
Запропонуйте дітям прочитати запропоновані заголовки та пояснити, який (чи які) з них підходять до тексту та чому саме.
Роздуми дітей можуть бути приблизно такі:
Заголовок У зоопарку підходить, бо повідомляє про те, що розмова хлопців відбувається в зоопарку, хлопці розмовляють про тварин, які живуть у зоопарку.
Заголовок Сашко та Мишко теж підходить, бо повідомляє, про кого йтиметься в тексті.
Заголовок Друзі не підходить, бо в тексті не йдеться про дружні стосунки хпопців.
Наголосіть, що можливі два заголовки із запропонованих. Запропонуйте кожному обрати один з них та записати у рядку над текстом. Зверніть увагу на те, як оформлюється заголовок:
- записується з великої літери,
- посередині рядка,
- у кінці не ставиться крапка.

4.    Розгадування мовних загадок. Завдання 7 стор. 45

Поставте запитання: про дорослих тварин або про діточок тварин йшлося в тексті?
Підкресліть в тексті назви дитинок тварин (тигреня, кошеня).
Пригадайте, як же за допомогою букв повідомити, що мова йде саме про дитинча тварини? (До назви тварини додається –еня).
Уявіть ситуацію: Сашко та Мишко шли по зоопарку далі та натрапили на вольєр, де були дитинки різних тварин. Як вони це повідомили.
Роздивіться малюнки та прочитайте повідомлення в завданні 7, стор. 45.
Поставте запитання: як за допомогою літер показати, що діточок однієї тварини багато
Дізнайтеся, діточок яких тварин Сашко та Мишко ще зустріли в зоопарку. Прочитайте з дітьми стовпчики під малюнками, утворюючи слова.
У миші – мишенята.
У білки – білченята.
У вовка – вовченята.
У лева – левенята.
В останньому стовпчику учні, скоріш за все, утворять слова за аналогією. Зверніть увагу, що іноді для назв діточок тварин використовуються інші слова:
У собаки – цуценята.
У корови – телята.
Під кінець прочитайте, як утворив назви діточок тварин Ау. Визначте, що з останніми трьома він помилився. Якщо діти взмозі, надайте їм можливість виправити помилки Ау. Якщо діти самі не знають, як правильно назвати діточок курки, вівці та кобили, допоможіть їм та Ау:
У курки – курчата.
У вівці – ягнята.
У кобили – лошата.

5.    Слухання вірша Н. Гуркіної «Як називають діточок тварин?». Словотворча робота.
Запропонуйте дітям послухати вірш, доповнюючи його назвами діточок тварин.
Як називають діточок тварин?
Мають діток всі звірята.
В пташечок є теж малята!
У відгадки будем грати
І тваринок називати…
У ведмедів …(ведмежата),
А у білок? … (Білченята).
В качки семеро качат,
А у курки сім… (курчат).
В мишок дітки – … (мишенята),
А у пташок? … (Пташенята).
У корівки є телятко,
А у коника? … (Лошатко).
Тож не складно відгадати,
Як в тваринок діток звати.
Мають всі вони малят:
І хлоп’яток, і дівчат!
Н. Гуркіна
         6.    Читання та робота зі скоромовками. Завдання 8, стор. 45
    Прочитайте скоромовки. Вивчіть їх з дітьми та навчіться швидко промовляти.  
       Обведіть всі літери ш, які трапилися в тексті скоромовок. 

7.  Робота в Прописах. Частина 3, стор. 25, завдання 1, 2

 Виконати завдання 1 ст.25 
 Визначити, з твердого чи пом’якшеного звука починається слово, та записати його у відповідний стовпчик, користуючись послідовністю запису слів (модель, запис, перевірка).
У першому стовпчику мають опинитися слова шуба, шахи,  у другому – шістка, шість.
У завданні 2 дітям слід утворити форми слів, які називають кілька предметів та записати їх:
шуба - шуби          миша – миші
ґава – ґави            вежа – вежі
муха – мухи           морж – моржі
шишка – шишки     груша - груші
Під час роботи зі словами другого стовпчика зверніть увагу на   вимову пом’якшених приголосних в останньому складі.

        8. Мовні ігри. "Букволенд" Завдання 9, 10 ст.46 

9. Зафарбувати кружечки з номерами сторінок 44, 45, 46 у "Букволенді"



Тема. Ч


Немає коментарів:

Дописати коментар