середу, 22 квітня 2020 р.



23.04.2020

Навчання грамоти

Тема. Позначення  звуку [й] буквою Й  й.

 Перший урок за темою
·       Відкрити, що звук [й] позначається на письмі буквою Й й.
·       Відкрити, що у звука [й] немає парного твердого звука.
·       Удосконалювати навички читання та письма.
·       Формувати вміння свідомого читання.
·       Навчати активного слухання в умовах усного спілкування.
·       Навчати висловлювати власну думку в умовах застосування наявного способу дії.
·       Навчати утворювати та використовувати в мовленні форми слів-назв ознак типу найбільший.
·       Навчати висловлювати власну думку в умовах вільного обговорення.
·       Розвивати логічне мислення через розв’язування шарад


1. Що ми вже знаємо та вміємо.

Звернути  увагу дітей на плакат «Місто Букволенд», пригадати з дітьми, що вони вже знають про роботу букв.

2. Постановка та розв’язання проблемного питання «Як позначити на письмі звук [й]» Завдання 1, стор. 3

Похвалити дітей, що вони вже добре працюють з вивченими літерами, знають усіх працівників Міністерства приголосних у Букволенді. Залишилося з’ясувати, чи всі приголосні звуки працюють у цьому Міністерстві, чи може, якийсь приголосний працює в іншому місці.

З’ясувати це допоможе відгадка до загадки:

Дуже схожий на кефір ,                                                                        
        Але схожості не вір.
        Продукт цей солоденький,
        А кефір кисленький.
                        (ЙОГУРТ)











Позначити звуки цього слова буквами. Скласти звукову модель.
Позначте буквами ті звуки, літери на позначення яких діти вже вивчили. Під звуком [й], поставити знак запитання:

                             ?   О   Г    У  Р   Т
 Хто з дітей знає, як позначається в українській мові звук [й] на письмі, записує відповідну букву замість знаку питання. Хто не знає – допомагають дорослі.
                             Й   О   Г    У  Р   Т

Яка буква допомогла записати слово? (буква Й). Який звук вона позначила? (Дзвінкий м’який звук [й]).

3. Постановка та розв’язання запитання «Чи є у звука [й] парний твердий звук».

Проекспериментуйте з вимовою. Зробіть висновок: в українській мові звук [й] непарний, у нього немає пари ані за глухістю, ані за твердістю.

4.     Внесення букви Й до Міста Букволенд.



       Висновок: буква Й позначає звук [й], отже працює у відділі [й].  Записати букву Й на відповідному місці:

5.    Читання складів з буквою Й. Завдання 1, 2 стор. 3

Відкрити Букволенд на стор. 3 та прочитати склади в завданні 1.
Спочатку діти ставлять крапочки під голосними, а потім читають склади, приєднуючи приголосні до голосних.
Проспівати склади з Читаночки-співаночки в завданні 2. Проспівати кілька разів. Перший раз співати повільно. Наступного разу прискорити темп. Третій раз співати швидко. На місці тире діти замість співу плескають у долоні.

6.    Читання слів з вивченими буквами. Завдання 3, стор. 3

Прочитати спочатку слова стовпчиками, а потім рядками. За необхідності пояснити значення слів, використовуючи малюнки.

7. Ігри з буквами. Завдання 4, стор. 3

Знайти та обвести слова в першому та другому рядку.
         Діти мають знайти слова: 
МАЙКА, КАЛЮЖА, ЖАБА, БАБУСЯ
БАЙКАР, КАРТОПЛЯ, ПЛЯМА, МАЙОР

8. Формування контрольно-оцінювальних дій під час письма. Робота в Прописах. Частина 3, стор. 4

 Відкрити «Прописи» на стор. 4 та навчитися писати букву Й й.


Немає коментарів:

Дописати коментар