23.04.2020
Навчання грамоти
Тема. Позначення звуку
[й] буквою Й й.
Перший урок за темою
·
Відкрити, що звук [й] позначається на письмі буквою Й й.
·
Відкрити, що у звука [й] немає парного твердого
звука.
·
Удосконалювати навички читання та письма.
·
Формувати вміння свідомого читання.
· Навчати
активного слухання в умовах усного спілкування.
· Навчати
висловлювати власну думку в умовах застосування наявного способу дії.
· Навчати
утворювати та використовувати в мовленні форми слів-назв ознак типу найбільший.
· Навчати
висловлювати власну думку в умовах вільного обговорення.
· Розвивати
логічне мислення через розв’язування шарад
1. Що ми вже знаємо
та вміємо.
Звернути увагу дітей на плакат «Місто Букволенд», пригадати з дітьми, що
вони вже знають про роботу букв.
2. Постановка
та розв’язання проблемного питання «Як позначити на письмі звук [й]» Завдання 1, стор. 3
Похвалити дітей,
що вони вже добре працюють з вивченими літерами, знають усіх працівників
Міністерства приголосних у Букволенді. Залишилося з’ясувати, чи всі приголосні
звуки працюють у цьому Міністерстві, чи може, якийсь приголосний працює в
іншому місці.
З’ясувати це допоможе відгадка до загадки:
Дуже схожий на кефір ,
Але схожості не вір.
Продукт цей
солоденький,
А кефір кисленький.
(ЙОГУРТ)
Позначити звуки цього слова буквами. Скласти звукову модель.
Позначте
буквами ті звуки, літери на позначення яких діти вже вивчили. Під звуком [й],
поставити знак запитання:
? О
Г У Р Т
Хто з дітей знає, як позначається в
українській мові звук [й] на письмі, записує відповідну букву замість знаку
питання. Хто не знає – допомагають дорослі.
Й О Г
У Р Т
Яка
буква допомогла записати слово? (буква Й).
Який звук вона позначила? (Дзвінкий м’який
звук [й]).
3. Постановка та
розв’язання запитання «Чи є у звука [й] парний твердий звук».
Проекспериментуйте з вимовою. Зробіть
висновок: в українській мові звук [й] непарний, у нього немає пари
ані за глухістю, ані за твердістю.
4.
Внесення букви Й до
Міста Букволенд.
Висновок: буква Й позначає звук [й], отже
працює у відділі [й]. Записати букву Й на відповідному місці:
5.
Читання складів з буквою Й. Завдання 1, 2 стор. 3
Відкрити Букволенд на стор. 3 та прочитати склади в завданні 1.
Спочатку діти ставлять крапочки під голосними, а потім читають
склади, приєднуючи приголосні до голосних.
Проспівати склади з Читаночки-співаночки в завданні 2. Проспівати кілька разів.
Перший раз співати повільно. Наступного разу прискорити темп. Третій раз
співати швидко. На місці тире діти замість співу плескають у долоні.
6.
Читання слів з вивченими буквами. Завдання 3, стор. 3
Прочитати спочатку слова стовпчиками, а потім рядками. За
необхідності пояснити значення слів, використовуючи малюнки.
7. Ігри з буквами. Завдання 4, стор. 3
Знайти та
обвести слова в першому та другому рядку.
Діти мають знайти слова:
МАЙКА, КАЛЮЖА,
ЖАБА, БАБУСЯ
БАЙКАР, КАРТОПЛЯ,
ПЛЯМА, МАЙОР
8. Формування контрольно-оцінювальних дій
під час письма. Робота в Прописах. Частина 3, стор. 4
Відкрити «Прописи» на стор. 4 та навчитися
писати букву Й й.
Немає коментарів:
Дописати коментар