четвер, 23 квітня 2020 р.


24.04.2020

Тема:  Ігри з мовним матеріалом. Запис слів з літерою                     Й, й

І. Що ми вже знаємо та вміємо.

Звернутися до плакату «Місто Букволенд» та пригадати з дітьми, про роботу яких літер вони вже знають.
 Повправлятися в читанні слів з вивченими літерами.

Гра «Айболить»

      До лікаря Айболить звернулися по допомогу слова КРАЙ, МАЙДАН, ЙОСИП.
 Попередньо записати  на аркуші слова з помилками.

краи, маидан, Иосип

Сказати, що слова захворіли. Запропонувати дітям перетворитися на лікарів та «вилікувати» слова (виправити помилки). Обговорити запитання:
-      яка «хвороба» трапилася зі словами? (буква Й втратила свій «капелюшок»);
- що слід робити під час запису слів, щоб слова не захворіли цією «хворобою»? (Правильно вимовляти слова. Диктувати собі під час запису слів та перевіряти записане)
Діти записують слова правильно, виконуючи всі кроки запису:
1. Модель (визначення кількості складів, цей етап можна робити усно).
2. Запис, диктуючи собі, складами.
3. Перевірка (крапками показати голосні, прочитати слово складами, позначаючи їх дужками).

ІІ.    Ігри з буквами. Робота з текстом. Завдання 8, 9 стор. 6

Завдання 8, стор. 6 Пригадати з дітьми, що таке шарада (це загадка, побудована на визначенні слова за його частинами, які описуються). Пограти з дітьми в таку гру.
Прочитати з дітьми перші два рядки шаради. Звернути увагу на малюнок. Показати на верхню модель: порахувати з дітьми, що в цьому слові три букви, і починається воно літерою Й. Можливо хтось з дітей відразу  назве слово  (йог). Якщо ні, то пояснити, що є такі чарівники в Індії, які можуть сидіти на цвяхах, не дихати годинами тощо. Такий чарівник називається  ЙОГ. Нехай діти впишуть слово в клітинки шаради.
Прочитати третій та четвертий рядки шаради. Сказати, що в дітей є все для її розв’язання. Звернути увагу дітей на нижню модель. У ній визначено, що у слові ЙОГ слід переставити літеру Г замінити на Д, і вийде… ЙОД, тобто назва медичного засобу, який рятує нас від подряпин.
Запропонувати дітям перевірити, наскільки вони уважні. Для цього обвести всі літери й, які трапилися в тексті шаради.

Завдання 9, стор. 6. Запропонувати  дітям пограти в гру «Задом наперед», прочитавши слова та речення спочатку зліва направо, а потім справа наліво.

ІІІ.   Формування контрольно-оцінювальних дій під час запису слів. Робота в Прописах. Частина 3, стор. 5

Відкрити «Прописи» на стор. 5.
Дітям слід визначити, з кількох складів складається слово та записати його у відповідний стовпчик, користуючись послідовністю запису слів (модель (вона вже визначена), запис, перевірка).
У першому стовпчику мають опинитися слова  чай, йод, у другому – сойка, йогурт, у третьому – лінійка, знайомий.

ІV.  Підсумок.

Зафарбувати в Букволенді кружечок з номером сторінки 6 та в Прописах квадратик з номером сторінки 5.

Немає коментарів:

Дописати коментар