вівторок, 28 квітня 2020 р.


29.04.2020
Навчання грамоти
Тема. Ігри з мовним матеріалом. Запис слів з літерою Ї ї


Орієнтовно четвертий урок за темою


1.   Що ми вже знаємо та вміємо.
Звернутися до плакату «Місто Букволенд» та пригадати з дітьми, про роботу яких літер вони вже знають.
 Повправлятися в читанні слів з вивченими літерами.
Гра «Айболить»

Сказати, що до лікаря Айболить звернулися по допомогу слова КРАЇНА, ЇЖАК, ПОЇЗД.
 Записати   ці слова на аркуші з помилками.
 
крайіна, йжак, поізд

Сказати, що слова захворіли. Запропонувати дітям перетворитися на лікарів та «вилікувати» слова (виправити помилки). Обговорити запитання:
-     Яка «хвороба» трапилася зі словами? (буква Ї не змогла виконати свою роботу, замість неї на роботу вийшли букви Й та І);
- Що слід робити під час запису слів, щоб слова не захворіли цією «хворобою»? (Правильно вимовляти слова. 
Диктувати собі під час запису слів та перевіряти записане, а також пам’ятати, що звук [й] позначається буквою Й, звук [і] – буквою І, а коли ці звуки поряд, тобто звукосполучення [йі] позначається буквою Ї).

2.     Читання. Завдання 10, стор. 11

Прочитати з дітьми текст вірша.
Запропонувати дітям перевірити, наскільки вони уважні. Для цього обвести всі літери ї, які трапилися в тексті шаради. 
Поміркувати, що спільного в написанні великих букв І та Ї (велика паличка) та маленьких (маленька паличка та наявність крапки).

3.    Формування контрольно-оцінювальних дій щодо позначення буквами звуків [й], [і] та звукосполучення [йі] буквами Й, І, Ї. Завдання 11, стор. 11.

Роздивитися малюнки




































 Назвати кілька разів, що намальовано на кожному з малюнків.
Звернутися до завдання 11. Роздивитися з дітьми будиночки та прочитайте, що написано на дахах. Завдання дітей – знайти слова-мешканці кожного будинка. Пригадати роботу букв Й, І, Ї (Буква Й позначає звук [й],  буквою І позначає звук [і], а коли ці звуки [йі] поряд, їх разом позначає буква Ї) .
Наприклад, слово ПОЇЗД, вимовити повільно разом з дітиною це слово та запитати: «Слово ПОЇЗД у якому будиночку живе?» Нехай дітина ще раз вимовить слово та обере відповідний будинок.
У результаті слова мають бути розподілені так:
       МАЙКА                  ЛІТАК                   ПОЇЗД

       ГАЙКИ                   ЗІРКА                    ЇЖАК

4.     Формування контрольно-оцінювальних дій під час запису слів. Робота в Прописах. Частина 4, стор. 7

Відкрити «Прописи» на стор. 7. Виконати завдання.
Дітям слід назвати намальоване, визначити, яка з літер й, і, ї присутня в слові та записати його у відповідний стовпчик, користуючись послідовністю запису слів (складова модель (усно), запис, перевірка).
У першому стовпчику мають опинитися слова  чайка, майка, у другому – зірки, ліхтар, у третьому – їжак, поїзд.

5.      Ігри з вивченими буквами. Завдання 12, стор. 11

Розгадати з дітьми ребуси. Відповіді: ЇЖА, ПОЇЗД, НАПОЇ.

6.      Підсумок

Зафарбувати в Букволенді кружечок з номером сторінки 11 та в Прописах квадратик з номером сторінки 7.

Немає коментарів:

Дописати коментар