29.04.2020
Навчання грамоти
Тема. Ігри з мовним матеріалом. Запис слів з літерою Ї ї
Орієнтовно
четвертий урок за темою
1. Що ми вже знаємо та вміємо.
Звернутися до плакату «Місто
Букволенд» та пригадати з дітьми, про роботу яких літер вони вже знають.
Повправлятися в
читанні слів з вивченими літерами.
Гра «Айболить»
Сказати, що до лікаря Айболить звернулися по допомогу
слова КРАЇНА, ЇЖАК, ПОЇЗД.
Записати ці слова на аркуші з помилками.
крайіна, йжак,
поізд
Сказати, що слова захворіли. Запропонувати дітям
перетворитися на лікарів та «вилікувати» слова (виправити помилки). Обговорити запитання:
- Яка «хвороба» трапилася зі словами? (буква Ї не змогла виконати свою роботу, замість неї на роботу вийшли
букви Й та І);
- Що слід робити під час запису слів, щоб
слова не захворіли цією «хворобою»? (Правильно вимовляти слова.
Диктувати собі під час запису слів та
перевіряти записане, а також пам’ятати, що звук [й]
позначається
буквою Й, звук [і] –
буквою І, а коли ці звуки поряд, тобто звукосполучення [йі] позначається буквою Ї).
2. Читання. Завдання 10, стор. 11
Прочитати з дітьми текст вірша.
Запропонувати дітям
перевірити, наскільки вони уважні. Для цього обвести всі літери ї, які трапилися в тексті шаради.
Поміркувати, що спільного в написанні великих букв І та Ї (велика
паличка) та маленьких (маленька паличка та наявність крапки).
3.
Формування контрольно-оцінювальних дій щодо позначення буквами
звуків [й], [і] та звукосполучення [йі] буквами Й, І, Ї. Завдання 11,
стор. 11.
Роздивитися малюнки
Назвати кілька разів, що намальовано
на кожному з малюнків.
Звернутися до
завдання 11. Роздивитися з дітьми будиночки та прочитайте, що написано на
дахах. Завдання дітей – знайти слова-мешканці кожного будинка. Пригадати роботу букв Й, І, Ї
(Буква
Й позначає звук [й], буквою
І позначає
звук [і], а
коли ці звуки [йі] поряд,
їх разом позначає буква Ї) .
Наприклад, слово ПОЇЗД, вимовити повільно разом з дітиною це слово та запитати:
«Слово ПОЇЗД у якому будиночку живе?» Нехай дітина ще раз вимовить слово та
обере відповідний будинок.
У результаті
слова мають бути розподілені так:
МАЙКА
ЛІТАК ПОЇЗД
ГАЙКИ
ЗІРКА ЇЖАК
4.
Формування контрольно-оцінювальних дій під час запису
слів. Робота в Прописах. Частина 4,
стор. 7
Відкрити
«Прописи» на стор. 7. Виконати завдання.
Дітям слід назвати намальоване,
визначити, яка з літер й, і, ї присутня в слові та записати його у відповідний
стовпчик, користуючись послідовністю запису слів (складова модель (усно),
запис, перевірка).
У першому стовпчику мають
опинитися слова чайка, майка, у другому – зірки,
ліхтар, у третьому – їжак, поїзд.
5.
Ігри з вивченими буквами. Завдання 12, стор. 11
Розгадати з дітьми ребуси. Відповіді: ЇЖА, ПОЇЗД, НАПОЇ.
6. Підсумок
Зафарбувати в Букволенді кружечок з номером сторінки 11 та
в Прописах квадратик з номером сторінки 7.
Немає коментарів:
Дописати коментар