середу, 8 квітня 2020 р.



09.04.2020

Навчання грамоти

Тема: Позначення звуків  [дж], [дж] буквами Дж, дж

·     Як позначити на письмі звуки [дж], [дж].

Завдання:
 
·        Відкрити, що звуки [дж], [дж] позначаються буквами Дж дж.
·         Формувати контрольно-оцінювальні дії щодо співвідношення звук-буква.
·        Удосконалювати навички читання та письма.
·        Формувати вміння свідомого читання.
·        Навчати активного слухання в умовах усного спілкування.
·        Навчати висловлювати власну думку в умовах застосування наявного способу дії.


1.  Постановка та розв’язання проблемного запитання «Як позначити 

на письмі звук [дж]» Завдання 1, стор. 47.
Відгадайте загадку
Ця комаха, мов дзвінок.
Підлітає до квіток.
Черевце її кругленьке - 
Жовте, в смужечку чорненьку.
Не чіпай, бо буде біль,
Гостре жало має ... (джміль)

Роздивіться малюнок в Букволенді.

Складіть звукову модель слова ДЖМІЛЬ

Позначте буквами ті звуки, літери на позначення яких діти вже
вивчили. Під звуком [дж], поставте знак запитання. 
          Вимовте  кілька разів перший звук у цьому слові.Простежте,щоб [дж]    діти вимовляли як один звук. Запитайте, чи знає дитина, як позначається   в українській мові звук [дж]. Хто знає, записує відповідні літери замість знаку запитання. Хто не знає, допомагають батьки, зазначаючи, що спеціальної літери для цього звука в українській мові немає. Цей звук позначається двома вже відомими дітям  буквами: Д Ж
Які букви допомогли записати слово-відгадку? (букви ДЖ). Який звук вони позначили, опинившись поруч? (Звук [дж]). Отже: букви Д та Ж так подружилися, що, коли опиняються поруч, позначають один звук [дж].


2. Постановка та розв’язання запитання «Як позначити на письмі звук [дж Завдання 1, стор. 47.

Запитайте в дітей, чи є у звука [дж]  парний за м’якістю звук (Так, це 
звук [дж]

 Серед літа біля липки
Грають сопілки, скрипки.
Це не скрипка, не сопілка,
То медок збирає …(Бджілка)

Роздивіться малюнок відгадки в підручнику.
Складіть звукову модель слова БДЖІЛКА.
Вимовте  кілька разів перший звук у цьому слові.Простежте, щоб 
звук [дж] діти вимовляли як один звук.
Запропонуйте дітям поміркувати:
- чи слід шукати інші букви на позначення звука [дж] (Ні, підійдуть букви ДЖ).
- хто ж тоді надасть команду буквам ДЖ в слові БДЖІЛКА позначати пом'якшений звук [дж]? (буква наступного голосного – це буква І).
Позначте звук[дж]  буквами ДЖ. 
    

3.  Внесення сполучення букв ДЖ до Міста Букволенд.

Зверніться  до плакату «Місто Букволенд». Поміркуйте, де ж «працюють» букви ДЖ на позначення звуків [дж] та [дж] . Запропонуйте учням запитання:
- у якому Міністерстві працюють букви ДЖ, коло вони стоять поруч? (У Міністерстві приголосних);
- які звуки позначає це сполучення букв?  (Звуки [дж], [дж]):
- ці звуки дзвінкі чи глухі? (дзвінкі).
Запишіть сполучення літер ДЖ на відповідному місці:

4.  Читання складів з сполученням літер ДЖ. Завдання 1, 2 стор. 47.
 Прочитати склади в завданні 1, 2 на ст. 47
Спочатку діти ставлять крапочки під голосними, а потім прочитають склади, приєднуючи приголосні до голосних. 
Проспівати склади з Читаночки-співаночки у завданні 2. Проспівайте кілька разів. Перший раз співайте повільно. Наступного разу прискорте темп. Третій раз співайте швидко. На місці тире діти замість співу плескають у долоні.

5. Читання слів з вивченими буквами. Завдання 3, стор. 47

Діти ставлять крапочки під голосними, а потім прочитають слова складами, приєднуючи приголосні до голосних. Прочитайте спочатку слова стовпчиками, а потім рядками. (При необхідності пояснити значення окремих слів)

6.   Гра "З'єднай слово з відповідною звуковою моделлю"
Ст.47 завдання 4

7.   Формування дії письма. Робота в Прописах. Частина 3, стор. 28.
Відкрити «Прописи» на стор. 28 та навчитися писати сполучення літер Дж дж.
8.       Підготовча робота до читання тексту.
     Завдання 5, стор. 48 
    Прочитати  склади спочатку стовпчиками, потім рядками. Зробити
це кілька разів, прискорюючи темп читання.
   Потім прочитати ще раз повільно, викреслюючи склади,  які
повторюються. 
  Скласти з цих складів слово.
9. Читання тексту. Формування свідомого читання. Завдання 6,                 стор. 48.
     Прочитати  текст.
     - Про що говориться у тексті?
     - Де біг струмок?
     - Як змінився ліс взимку?
     - Чи злякалось джерельце морозу?
     - Який звук видавало джерельце?
     - Що розбудило весну?
     - Як все змінилося в лісі навесні?
10.      Визначення заголовку текста. Завдання 6, стор. 48

Зверніть увагу дітей, що в тексті відсутній заголовок.
Пригадайте, про що може повідомляти заголовок текста (про кого йдеться в тексті або про що йдеться в тексті).
 Прочитати запропоновані заголовки та пояснити, який (чи які) з них підходять до тексту та чому саме. 
 Обрати один з них та записати у рядку над текстом. Звернути увагу на те, як оформлюється заголовок:
- записується з великої літери,
- посередині рядка,
- у кінці не ставиться крапка.

11. Підсумок 
Зафарбувати в Букволенді кружечки  з номерами сторінок 47, 48.




Немає коментарів:

Дописати коментар