понеділок, 27 квітня 2020 р.


28.04.2020
Навчання грамоти 
Тема. Позначення звукосполучення [йі] буквою Ї, ї.


Орієнтовно перший урок за темою
Дослідницькі/проблемні запитання:
·     Чи завжди звук [й] позначається буквою Й.

Завдання:

·        Відкрити, що звукосполучення [йі] позначається на письмі буквою Ї ї.
·        Удосконалювати навички читання та письма.
·        Формувати вміння свідомого читання.
·        Навчати позиційному принципу позначення звука [й] на письмі (в залежності від його позиції в слові: в позиції перед [і] звук [й] разом зі звуком [і] завжди позначаються буквою Ї).
·        Навчати активного слухання в умовах усного спілкування.
·        Навчати висловлювати власну думку в умовах застосування наявного способу дії.
·        Навчати висловлювати власну думку в умовах вільного обговорення.
·        Навчати символам української державності (прапор, герб, гімн).


1. Що ми вже знаємо та вміємо.

Спираючись на плакат «Місто Букволенд», пригадати з дітьми, що            вони вже знають про роботу букв.

2. Постановка та розв’язання проблемного питання «Чи завжди звук [й] позначається на письмі буквою Й» Завдання 1, стор. 7

Поговорити з дітьми, що вони вже добре працюють з вивченими               літерами, знають усіх працівників Офісу голосних, Міністерства               приголосних, кабінету беззвучних, кабінету [шч] у Букволенді, і               навіть одного з працівників відділу [й]. Однак, у відділі [й] є це вільні      місця. Отже, доведеться з’ясувати, чи завжди звук [й] позначається           на письмі буквою Й.
З’ясовувати це допоможе відгадка до загадки:
В ліс ми з друзями пішли,
Диво дивне там знайшли.
Як клубочок ця тваринка,
    Вся в колючках в неї спинка.
                                 Хай собі затямить всяк
                                 Зветься дивний звір ...
                                                         (ЇЖАК)



Розглянути малюнок ЇЖАК та зробити звукову модель цього слова.              Позначити звуки цього слова буквами.

Можна очікувати, що діти зроблять такий запис:
                             Й    І   Ж   А   К

Похвалити дітй, вони обрали відповідні літери.
Але звуки [й] та [і] так потоваришували, що, коли вони трапляються          поруч, то позначаються однією буквою Ї.
Показати це на слові:
                             Й    І   Ж   А   К
                              ↙  ↘
                                Ї    Ж   А    К

Прочитайте ще раз слово, яке вийшло.
                         Ї    Ж   А    К

Яка буква допомогла записати слово? (буква Ї). Яка її робота? (Вона          позначає звукосполучення [йі]).


3. Внесення букви Й до Міста Букволенд.

Звернутися  до плакату «Місто Букволенд».
Зробити висновок: буква Ї працює у відділі [й], вона позначає звукосполучення [йі].  Записати букву Ї на відповідному місці:






4. Читання складів з буквою Ї. Завдання 2 стор. 7
Відкрити Букволенд на стор. 7 та проспівати склади з Читаночки-співаночки в завданні 2. Проспівати кілька разів. Перший раз співати повільно. Наступного разу прискорити темп. Третій раз співати швидко. На місці тире діти замість співу плескають у долоні.

       5. Читання слів з вивченими буквами. Завдання 3, стор. 7

Прочитати спочатку слова стовпчиками, а потім рядками. За необхідності пояснити значення слів, використовуючи малюнки.

6. Ігри з буквами. Завдання 4, стор. 7

Гра «Один – багато» за аналогією «гай – гаї». 

7. Формування контрольно-оцінювальних дій під час письма. Робота в Прописах. Частина 4, стор. 6

Відкрити «Прописи» на стор. 6 та навчитися писати букву Ї ї.

8.  Підсумок

Про роботу якої літери сьогодні дізналися? (Літери Ї).
Яку роботу ця літера виконує? (Позначає звукосполучення [йі]).
Зафарбувати в Букволенді кружечок з номером сторінки 7, а в Прописах квадратик з номером сторінки 6.
                                     

Немає коментарів:

Дописати коментар