середу, 22 квітня 2020 р.


23.04.2020

Навчання грамоти

Другий урок за темою

Тема уроку: Читання тексту з вивченими буквами «Рекордсмени». Мовні засоби порівняння.

      1. Гра « Букви розсипалися»

З розсипаних букв скласти слова.
-         А, Й, Г  -  невеликий листяний ліс (гай). 
-         Д, О, Й  -  медичний засіб, яким оброблюють рани (йод). 
-         Й, А, М, А, К - предмет одягу (майка). 
        Записати слова під диктування, керуючись відомою послідовністю запису (модель, запис, перевірка).

2.     Розв’язання мовних завдань. Завдання 5, стор. 4

Відкрити Букволенд на стор. 4 та прочитати пари слів. Обговорити:
-      що називають слова першого стовпчика (ознаки предметів);
-      що називають слова другого стовпчика (ті самі ознаки, але у найбільшому виразі);
-      яка частина в кожному слові другого стовпчика повідомила, що ця ознака найбільша (частина най-).
Гра «Чарівник»
Дитина – чарівник. Дайте чарівникові ручку або олівець (це буде чарівною поличкою). Назвіть слово-назву ознаки. Чарівник має утворити форму най- . Наприклад,
Дорослий: сильніший.
Чарівник: найсильніший
Слова:
Сильніший –
Веселіший –
Гучніший –
Сміливіший –
Цікавіший –
Гарніший
Красивіший –
Розумніший -

3.    Читання тексту. Формування свідомого читання. Завдання 6, стор. 4

         Прочитати заголовок тексту.
Обговорити, кого називають рекордсменом: того, хто досяг у чомусь найбільших результатів, тобто встановив рекорд.
 Прочитати текст та з’ясувати, про яких рекордсменів у ньому йдеться.
Прочитати текст ще раз. Читаючи абзаци 2, 3, 4, 5,  підкреслити слова-назви ознак з частиною най- та слова-назви предметів з цією ознакою.
Обговорити:
- хто найбільший (синій кит),
- хто найпрудкіший (гепард),
- хто найсильніший (слон),
- хто найрозумніший (шимпанзе)..
  
4. Робота зі змістом тексту. Завдання 6, стор. 5.

Роздивитися фото на сторінці 5 та назвати, хто зображений на кожному з них.
Прочитати слова в прямокутниках та з’єднати кожен прямокутник з відповідним фото.

5. Читання та розвиток логічного мислення. Завдання 7, стор. 5.

Поміркувати, чи завжди легко визначити, хто великий, а хто маленький. Великий чи маленький, наприклад, равлик? Вислухати всі пропозиції дітей, а після цього запропонуйте прочитати текст «Хто великий, а хто маленький».
Вишикувати всіх від найбільшого до найменшого (замість наліпок СЛОН, ЗАЄЦЬ, РАВЛИК, МЕТЕЛИК, КОМАР, МІКРОБ зробити малюнки).
Після роботи звернути увагу дітей, що все залежить від того, з чим ми порівнюємо: відносно слона або зайчика равлик маленький, а відносно метелика, комарика або мікроба – великий.
От такий наш світ цікавий!

6.  Підсумок
  Зафарбувати в Букволенді кружечки з номерами сторінок 3, 4, 5.

Немає коментарів:

Дописати коментар