середу, 29 квітня 2020 р.


30.04.2020
Навчання грамоти
Тема. Послідовність  дій під час списування. Списування речень, що складаються зі слів з вивченими буквами


Дослідницькі/проблемні запитання:
·     Як списати речення без помилок.

Завдання:

·        Відкрити послідовність списування речень.
·        Удосконалювати навички читання та письма.
·        Формувати контрольно-оцінювальні дій під час списування речення з вивченими буквами.
·        Формувати навички аудіювання.

1.  Що ми вже знаємо та вміємо.
Звернутися  до плакату «Місто Букволенд» та пригадати з дітьми, про роботу яких літер вони вже знають.
Повправлятися в читанні слів з вивченими літерами.

Гра «Словесний баскетбол»


      Й                                  Ї



         
       



Називайте по черзі слова. Діти мають повторити слова вголос кілька разів. Якщо в слові є звукосполучення [йї], яке позначається буквою Ї, то слово відправляємо в першу карзину. Якщо в слові є звук [й], але не у звукосполученні [йі], то слово відправляємо в другу корзину. Якщо в слові взагалі немає звука [й], то дитина плескає в долоні.

Слова: чай, Україна, йод, дошка, мільйон, місто, Андрій, їжа, чайка, діти, під’їзд, напої, клас.

2.  Запис під диктування слів з літерами й, ї.

Після завершення гри діти записують під диктування перші три слова, використовуючи відому послідовність запису (модель, запис, перевірка).

3.  Поставка та розв’язання проблемного запитання «Як списати речення без помилок». Визначення послідовності дій під час списування речення. 

                   Правила списування. 









Прописи, стор. 8.


Розказати дітям, що  Ау та Уа теж прочитали два останніх текста в Букволенді. Вони вирішили записати по одному найважливішому реченню з кожного текста. Але диктувати було нікому… Що ж робити?
Вони поміркували і вирішили, що якщо речення є в книзі, то їх можна списати. Але як це зробити так, щоб не наробити помилок?
Отже, сформулюйте запитання: «Як списати речення без помилок?»
Відкрити Прописи на стор. 8. Розкажіть, що дорослі створили спеціальну послідовність, щоб списати речення без помилок. Прочитайте ще раз разом  з дітьми Правила списування, ілюструючи кожен етап алгоритму реченням Україна – наша країна.
Зверніть увагу!!!
У пункті 2 діти, дивлячись на модель речення, просто повторюють його, показуючи пальчиком на модель кожного слова. Визначати роботу слів не треба!!! Мета цього етапу – визначення кількості слів у реченні.
Працюючи з пунктом 5, дуже важливо  слідкувати, щоб діти не копіювали слова, а записували під самодиктування.

4.  Списування речення, користуючись правилами списування. Прописи, стор. 9.

Запропонувати дітям перевірити, чи зможуть вони списати речення Київ – столиця України. без помилок.
Роботу виконувати послідовно, дотримуючись  кожного пункту. Списування – це спосіб формування орфографічної пам’яті. Але щоб таке формування відбувалося, слід уникати копіювання, а працювати за сформульованими правилами.
Прочитати перший пункт алгоритма. Дати час дітям на виконання. Після цього аналогічно опрацюйте наступний пункт. І таким чином, усі 8 пунктів. Зараз головне – не кількість списаних речень, а усвідомлення дітьми правил списування.
Після завершення роботи запитайте дітей: завдяки чого їм вдалося списати речення без помилок (Завдяки тому, що вони працювали за правилами списування).

5.  Підсумок.
 Зафарбувати в Прописах квадратики з номерами сторінок 8 та 9.

Немає коментарів:

Дописати коментар